![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Member
|
![]()
Hej alla.
Jag hittade att softwareexpress har ett spel som heter "Trainz railway simulator 2006" Se mer på länken: http://www.softwareexpress.se/Shop/I...rticleId=21845 Vad är det för skillnad eller likhet på denna mot "Trainz railroad simulator 2006" Båda är släppta av Auran, hoppas att någon kan hjälpa mig. /Fredde
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Är det inte bara en språkfråga?
Railroad är amerikansk engelska och railway är brittisk engelska. http://www.justtrains.net/(3sxfgr55z...bx)/index.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Member
|
![]() Citat:
Blev också lite förvånad då andra spelbutiker inte kommer att sälja nya trainz 2006 förrns i november och Softwareexpress redan nu har den. /Fredde
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
De har kanske gjort en "privat" import från England? Men jämför priset med vad det kostar att beställa direkt från Auran. Undra om det är någon skillnad på innehållet som kommer med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Member
|
![]() Citat:
Har redan bestämt mig för att köppa detta spel idag så jag kan berätta senare lite mer om denna version. Ett måste är även senare att köpa dvd skivan från Auran med ![]() /Fredde
![]() |
![]() |
#6 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Engelska utgåvan av spelet.
Man kan se att det står "Just Trains" på boxen vilken är den engelska distributören. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
En liten varning. Just Trains envisas med att använda ett kopieringsskydd som innebär att du måste ha första CDn i PCn varje gång du kör. Dessutom har jag hört lite gnäll om den engelska manualen.
![]() |
#8 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej.
Om du ändå har tänkt att köpa DVD versionen, varför köpa CD-versionen först? Själva spelet är samma på båda. Det som skiljer är hur lång firstclass ticket man får och att det ingår en tågfilm. Notera att Just Trains leverarar sin version på DVD, men den är inte den version som Auran säljer ( Aurans versions heter DVD SE) så den saknar tågvideon. /Lars
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Jag fick min DVD från Aurans Global Site inom ett par veckor och jag har för mig att jag också fick en konfirmation direkt efter beställningen via e-mail. Jag hade dessutom tur med att tullpostverket släppte den rakt igenom och accepterade värdeangivelsen på 5$.
När jag därmot helt nyligen fick DVD-skivor från Greg Scholls tågfilmer i USA, debiterade tullpostverket 25%, SAMT en extra avgift på drygt 60kr för att ta ut dessa 25%! /Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Beställde 2006 en Fredagseftermiddag och fick den Måndagen därpå. 11 dagar varav 4 är helgdagar och om jag inte misstar mig, så ligger dom ett antal timmar före oss också. Så beställningen damp ner hos dom, natt mellan Fredag/Lördag. 2004 fick jag också på mindre än 14-dagar. Så en efterlysning efter paketet, skulle nog inte skada.
![]() |
![]() |
#12 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
För runt en månad sedan meddelade Auran att DVD versionen var slutsåld och att nya var beställda. För några veckor sedan läste jag att något blivit fel och att de nya skulle komma till Auran först runt månadsskiftet oktober november. Det verkar vara maximal otur med TRS2006.
![]() |
#13 | |
Member
|
![]() Citat:
Att jag tänker köpa från Auran beror på att man då får med en first class ticket och sen har man även en kopia om det skulle hända något med ens dvd skiva. /Fredde
![]() |
![]() |
#14 | |
Member
|
![]() Citat:
/Fredde
![]() |