![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Länge gått och tänkt på att köpa mej en digitalkamera.. Men det har aldrig blivit av.
Men har en slant nu till en. Men frågan är vad man ska ha för någon.. Har tittat lite på både Olympus C-720 och Minolta Dimage Z1.. Någon som kan säga för och nakdelat om dom här eller har något annat tips? Vill gärna ha mycket zoom men den får gärna ej vara dyrare än 3000-4000... Edit: Ändrade rubrik //MVH John http://prymi.net "Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Då jag själv haft en C-720 så kan jag säga att den är bra. Zoomen lär man sig att älska snabbt
![]() När jag jämför den på cyberphoto.se mot Minoltas Z1 så vinner Z1 lätt skulle jag vilja säga. Det jag saknade ibland på C-720 var manuell fokus, möjlighet att filma med ljud och ibland få lite lite extra zoom. Allt detta plus lite till får du på Z1. Cyberphoto kör ju en drive med 2995 kr för Olympusen men lägger du då till 700 kr får du en kamera med bättre/större zoom, bättre slutartider (möjlighet till längre), manuell fokus... för mig är valet enkelt - Z1 Fast jag skulle inte byta min nuvarande 300D mot en Z1 ![]() ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
- Nej Canon byter man ju aldrig bort.
![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]() ![]() ![]() ![]() Har just invigt min nya leksak Sony DSC-F828 stillbildskamera läs mer här http://www.larsbengtsson.se/prod_view.asp?Id=sondscf828 ![]() Helhetsbild orginalstorlek 3200x2400pixel ![]() delförstoring av bilden ovan kolla shyst va |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej
Har bara en Olympus C-350. Är ganska nöjd med den Fast de filmsnuttar man kan ta utan ljud är väl sådär. ![]() Hälsningar Kalle Här är en bild från bangården i Lidköping där Y1or brukar stå uppställda. Har också del-förstoring med på bilden. Ett tips: Om ni fotar för att ha bilder till texturer så ta bilder när det är lite mulet. Då slpper man alla konstiga skuggor som gör att det kan bli svårt att snickra till texturen i fotolabbet sedan. ![]() ![]() KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
här kommer en bild tagen med min Olympus C-740 som det blivit till slut..
Inte den aldra bästa bilden kanske.. Men de e ju ett fint tåg på den[8D] //MVH John E-buzz namn på Svensson är Average |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jajamen!
Bilder blir oftast bäst när det är lite mulet som på bilden tog tagit på tåget. Den här årstiden gör att man kanske inte känner igen sig vad det gäller färger mot då det är vår och sommar. Skärpan är det inget fel på.[8D] Var i från är bilden tagen? Kalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Den är tagen strax söder om Teckomatorp där jag bor
![]() //MVH John E-buzz namn på Svensson är Average |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Teckomatorp har jag hört talas om. Skall kolla på kartan vart det ligger.
Kalle i Vinninga. (en mil från Lidköping vid Vänern) mot Skara. KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Grattis, du har valt en väldigt bra kamera!!! (har en likadan själv, som jag är jättenöjd med)
MVH Bengt L. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Himla roligt du Bengt! För det var väll mig du mena?
![]() ![]() Kalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() //MVH John E-buzz namn på Svensson är Average |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() MVH Bengt L. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hjälp med val, kamera eller Modelljärnväg!? | Dson | Off-topic | 14 | 2005-01-17 16:20 |
Vems kamera är bäst? | Mson | Off-topic | 26 | 2004-07-09 13:21 |
8 bilder tagna av mig och min kamera! | DJ Clinton | Off-topic | 2 | 2004-06-15 18:51 |
kamera | Hawk | Off-topic | 22 | 2004-03-20 10:53 |
Äntligen har jag en kamera (igen) | ErikFalken | Off-topic | 3 | 2003-05-08 06:37 |