![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
[:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0]
Har idag fått ett flertal mail från medlemmar Någon har fått ett virus i datorn !!!!! Fick följande medelande från Norton Antivirus programmet Norton AntiVirus tog bort bilagan: mydate.zip. Hotet W32.Netsky.C@mm upptäcktes i bilagan. Avsändare var webmaster@ts-eastrail.de Subject var Im Back |
![]() |
|
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
Helt klart har någon fått ett virus i sin dator men det behöver inte vara någon på forumet som har fått viruset. Det räcker med att någon (vem som helst) har din e-mailadress i sin adressbok för att du ska (kunna) få ett virus. Sedan används en annan adress i dennes adressbok som avsändare, och det kan då råka vara en forumkamrats adress. Dessutom hör inlägget hemma i off-topic så jag flyttar det dit.
![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vissa virus undersöker datorn och letar efter e-postadresser i div. textfiler och då är en readme.txt med mail till pussgurkan ett tänkbart mål som viruset letar i.
___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
[:0][:0][:0]
Fårlåt att jag mot bättre vetande lagt det i fel forum men då jag ansåg det vara av yttersta vikt att alla på forumet läste detta la jag det där den adress på vilket jag fått viruset ligger bara ute på denna sida ! alla de mail jag fick i samband med viruset kom från medlemmar på denna sida. Jag tror jag vet från vem jag har mailat till denne och bett att denne skall kolla sin dator |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]() Det kan vara vem som helst som får ett sånt virusmail bara epost adressen finns i någon fil på internet eller på datorn som fredrik sa så det kan ju vara en Italienare eller vad som helst som har tankat några(något är nog lögn, har man ett måste man ha resten!) tåg som du skapat, jag har en speciell mapp där jag sparar på den sortens virus och jag har nu över 20 st skulle jag tro så man undrar när denna virustypen dör ut!(om den gör det) ![]() ![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
"jag har en speciell mapp där jag sparar på den sortens virus" Va, sparar du på virus!??????
Menar du att anti-virus programet stoppar dom i karantän? Gå in där och ta bort dom ifrån datorn! Skulle jag få nått som virus programet inte klarar av, så blir det format direkt och nyinstallation. Men jag håller mitt Norton uppdaterat, så det brukar inte vara några problem.... ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Admin & STW-member
|
![]()
Vad fyller det för funktion att spara virusmail?
Du riskerar ju bara att admin på skolan raderar hela din mailbox än en gång då en snabbscanning kan indikera på att du har fullt med virusmail. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Senior Member
|
![]()
Ett virusmail borde komma fram som en varning, men utan innehåll på skolan.. om skolan har ett vettigt virusskydd då..
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Virus eller annat hemskt???? (konstigt fel...) | Olaf Lindström | Off-topic | 8 | 2003-12-05 19:24 |
Virus? | Pierre | Off-topic | 17 | 2003-08-14 23:13 |
Vad är *.bmp.pif för någon sorts fil? Virus eller? | Olaf Lindström | Off-topic | 3 | 2003-06-26 21:05 |
Fler än jag som får virus med emailen? | Hawk | Off-topic | 9 | 2002-09-06 18:13 |
Virus varning | Kvarne | Off-topic | 1 | 2002-07-30 11:55 |