![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hejsan!
Min kompis har fått problem. Hans dator startar om sig själv hela tiden. Han säger att han nu formaterat och stoppat in XP i den 5 gånger och blir inte av med problemet. Han får ett medelande som ungefär lyder: Remote Procidure Call (RPC)..........avslutet initerades av NT INSTANS/SYSTEM Sen börjar en klocka ticka ner i en minut, innan datorn startas om. Han undrar om han fått nått virus i den????? Jag tycker den borde bli OK, om han formaterar den, men det kanske satt sig i BIOSEN? Nån som vet felet? ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Läs här ! http://www.aftonbladet.se/vss/it/sto...343690,00.html
Jag blev också drabbad men jag fixade viruset sen! ![]() Jonas Bodell VD för BOPGE |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Japp, det är det nya "super-viruset.."
F-Secure har en fix, men den verkar inte funka dock... kolla på Aftonbladet/Expressens sajt för mer info.... ![]() Mvh: Kvarne -------------------- 6666 *Sthlms 6igaste buss*(Scania CR112 H10) |
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
|
![]()
Läs mer här
http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7018 Eftersom fixen som MS ordnat fram förstör filer för 3D Studio och Gmax (något som både MS och Discreet bekräftat) ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2003
|
![]()
Hej.
Det här visar ju på hur många som inte har ett ordentligt virusskydd....och också på hur många som inte heller har en bra brandvägg. "sent ska den syndige vakna" //Pelle[8D] Nos nihil efficere non possumus |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Nja jag tror nog att den tar sig igenom alla möjliga virusprogram efter som jätte många Företags datorer har blivit drabbade.....För jag tror inte att företags datorer inte har någe virusskydd eller vad ror ni!![}
![]() ![]() Jonas Bodell VD för BOPGE |
![]() |
![]() |
#7 |
Admin & STW-member
|
![]()
Jag kan bara svara för de ställen jag arbetar på och där har alla datorer Trend Micros officescan vilket jag anser är ett av de absolut bästa antivirusprogrammen
___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#8 |
STW-member
|
![]()
Det spelar ingen större roll hur bra ett företags brandvägg är eller hur bra deras antivirusskydd är om företaget tillåter den anställde att ta hem datorn från jobbet. När denna lånedator (oskyddat) kopplas upp mot en ISP är det väldigt lätt att det slinker in ett virus eller en bot. När datorn sedan tas tillbaks till jobbet och kopplas upp mot det lokala nätverket finns viruset innanför brandväggen. Men, man skall naturligtvis ha ett fullgott skydd. Om det bara fanns skydd mot enfaldiga människor också.
![]() ![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Jag har hört att det inte drabbar win98 (wilket jag har) så dom med Win 98 har tur... eller?
/Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() MVH Dson i Sandviken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Puh, vilken tur att jag fortfarande kör Win98SE.
![]() MVH Bengt L. |
![]() |
![]() |
#12 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Tur att min nya dator gör det! ![]() WinXp är inte så bra om jag får tycka till![} ![]() Olaf Lindström, Olis |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() Edit: Detta är självklart min åsikt som jag bygger på min erfarenhet. Jag respekterar att andra har sin åsikt om vad som är bäst för dem. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 | ||
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() Annars hade vi ju haft en mycket tråkig planet att bo på. Tackar vet jag valfirheten som sagt! ![]() Olaf Lindström, Olis |
||
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
Att antivirusprogram och brandväggar är ett måste står väl klart för de flesta. Det kan kanske ändå vara dags att än en gång erinra om att det finns utmärkta gratisprogram att hämta hem, t.ex:
Antivirus: AVG från www.grisoft.com/ . Brandvägg: Zonealarm från www.zonelabs.com/ (Det finns fler; det vet jag!) Båda funkar utmärkt; är lätthanterliga och kan ställas in för automatisk uppdatering. Jag föredrar dessa framför Symantecs motsvarigheter; följde med min dator men ligger oinstallerade. Beträffande Win98 och WinXP; vilket är bäst? Det beror på: Min gamla dator, en Gateway, var byggd för W98 och funkade bra. Trots det uppgraderade jag till XP(HE) och det funkade inte bra utan jag gick tillbaka till W98. Min nya dator, en Acer, är byggd för XP och här går XP(Pro) utan anmärkning och är utan konkurrens det bästa och, inte minst, stabilaste hitintills. Jag är förstås inte imponerad av allt 'lull-lullet' utan kör XP 'in traditional mode'; det är ju en smaksak och har inte med funktion att göra. //wilburt [8D] |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
MSNm (messenger) virus!!!!!! | leoj | Off-topic | 8 | 2004-03-31 20:44 |
Virus eller annat hemskt???? (konstigt fel...) | Olaf Lindström | Off-topic | 8 | 2003-12-05 19:24 |
Vad är *.bmp.pif för någon sorts fil? Virus eller? | Olaf Lindström | Off-topic | 3 | 2003-06-26 21:05 |
Fler än jag som får virus med emailen? | Hawk | Off-topic | 9 | 2002-09-06 18:13 |
Virus varning | Kvarne | Off-topic | 1 | 2002-07-30 11:55 |