Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-06-30, 18:59   #1
Barman
Member
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , .
Inlägg: 63
Standard Dubbelspår och övergångar

En sak jag undrat över är spårbredden i dubbelspåren kontra vägövergångar. Om man använder standarvarianten med dubbelspår så passar det inte in i kontakterna för vägövergångar.

Det kanske skall vara så, är tanken att man smalnar ner mellanrummet strax innan övergången?

OBS jag kör enbart med svenska spår, övergångar m.m. Roligare så .

Tack på förhand
bm
Barman besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2003-06-30, 20:51   #2
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Du måste stanna med dubbelspåret en liten bit innan övergången (vägskyddet) och sedan ansluta med singelspår till till övergången. Gäller Trainz specifikt och har ingenting med övergångarna i sig att göra.


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-06-30, 20:54   #3
Barman
Member
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , .
Inlägg: 63
Standard

Aha. Men om man gör det blir det väl en liten vinkel inåt?
Har du något standard tips på hur långt innan man bör kapa av?

Tack förresten för de fantastiska tilläggen till Trainz. STW är i en klass för sig. Det mesta till Trainz är ju annars amerikanskt vilket är ganska ointressant för mig.

tack på förhand igen
bm
Barman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-06-30, 22:12   #4
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Jag brukar avsluta dubbelspåret ca 30-40 meter från från vägskyddet. Ungefär 2-3 RC-lok i längd alltså.


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-06-30, 22:20   #5
Barman
Member
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , .
Inlägg: 63
Standard

Tack, det var mycket upplysande. Har haft litet huvudvärk med det där.

Experimenterar med Terra Gen för att få den där "Västgötaslätten" looken men det är litet knepigt .

Klart enklare än att göra det för hand dock.

bm

Barman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Obevakade eller bevakade övergångar? knebert Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 3 2004-09-19 12:28
Problem med övergångar i v3 emges Landskapsdesign - Trainz 3 2003-09-06 13:00
Broar och Övergångar Json Landskapsdesign - Trainz 2 2003-05-12 15:51
Övergångar, Stationer mm emges Landskapsdesign - Trainz 7 2002-08-31 08:49



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:16.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009