Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-25, 22:28   #1
marjon
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via MSN till marjon
Standard Hjälp

Hej jag behöver hjälp. Med Textures patches i Route editor.Hur plaserar man ut dom[?] jag har kollat i contest and index men man blir inte klok av det[8]!Blir glad av snabba svar.

MVH Martin
marjon besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-06-26, 00:57   #2
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Vet inte riktigt vad du menar??????

Om det är Transfers, så är det bara att placera ut där du vill ha den och högerklicka (medans den är markerad!) och skriva i hur stor den ska vara.

Om det är marktexturer du menar, så välj Window och klicka på Texture och Texture select så du får upp dessa fönster.

Du kan nu välja en av dom texturer som visas i Texture selector.
Tryck på F7, så du får upp rutor i landskapet.
Markera en av rutorna (den får då röda linjer).
I Texture selector står det en siffra vid varje textur, tryck motsvarande på ditt tangentbord (inte numpad!).

Om du skapat rutten själv, så kommer det bara finnas en textur. Du kan antingen göra fler sånna själv, hämta från nätet eller ur nån rutt (fråga först ruttbyggaren!).

I din rutts mapp har du en mapp som heter Terrtex. Däri ligger marktextur-filerna!

Hoppas detta hjälper dig....

Har du kollat guiderna på: http://www.msts-akuten.com/ ?

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Jag behöver hjälp! Snälla hjälp mig! ghost MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-05-12 19:06
Hjälp önskas av någon finländsk vän MatsH Off-topic 7 2003-01-20 22:52
Hjälp! [Hur lägga in medelanderutor i AE? niofem MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2002-10-16 19:59
Hjälp! [Behöver instl. hjälp efter formatering] Yzerman Off-topic 16 2002-10-09 17:09

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:41.