![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej jag behöver hjälp. Med Textures patches i Route editor.Hur plaserar man ut dom[?] jag har kollat i contest and index men man blir inte klok av det[8]!Blir glad
![]() MVH Martin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vet inte riktigt vad du menar??????
Om det är Transfers, så är det bara att placera ut där du vill ha den och högerklicka (medans den är markerad!) och skriva i hur stor den ska vara. Om det är marktexturer du menar, så välj Window och klicka på Texture och Texture select så du får upp dessa fönster. Du kan nu välja en av dom texturer som visas i Texture selector. Tryck på F7, så du får upp rutor i landskapet. Markera en av rutorna (den får då röda linjer). I Texture selector står det en siffra vid varje textur, tryck motsvarande på ditt tangentbord (inte numpad!). Om du skapat rutten själv, så kommer det bara finnas en textur. Du kan antingen göra fler sånna själv, hämta från nätet eller ur nån rutt (fråga först ruttbyggaren!). I din rutts mapp har du en mapp som heter Terrtex. Däri ligger marktextur-filerna! Hoppas detta hjälper dig.... Har du kollat guiderna på: http://www.msts-akuten.com/ ? ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Jag behöver hjälp! Snälla hjälp mig! | ghost | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-05-12 19:06 |
Hjälp önskas av någon finländsk vän | MatsH | Off-topic | 7 | 2003-01-20 22:52 |
Hjälp! [Hur lägga in medelanderutor i AE? | niofem | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-10-16 19:59 |
Hjälp! [Behöver instl. hjälp efter formatering] | Yzerman | Off-topic | 16 | 2002-10-09 17:09 |