![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]() ![]() Någon har börjat skicka virusmail till mig! Vet ej vad virusen är av för typ, men det är forummedlemars mailadresser som används! Har tex fått från dessa personers mailadresser: Olis LarryB Fregge Tufftuff LLJ Fredrik Micke321 Pierre Hawk Sedan även från helt okända, typ: staff@hotmail.com (topic: Re: Your Bill) fjpeqoi@yahoogroups.com Vet någon vad man kan göra, om man nu inte vill byta mailadress?[xx(] ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Et godt sted at starte er at bruge en e-mailklient, der ikke er lige så sårbar som Outlook eller Outlook Express, og som har indbygget spamfiltrering. Et eksempel på en sådan mailklient er Mozilla Thunderbird.
/Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag har då inte skickat nått. Men nån har väl använt min adress....
Finns det nått bra sätt att skydda sig mot sånt? Om man får nått konstigt ifrån nån, även ifrån en känd adress, så gör man väl bäst i att inte öppna det!? Jag går mycket efter vad som skrivs i Ämnes-raden. Öppnar heller inte konstiga bifogade filer.... ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
|
![]()
Finns ETT utmärkt sätt att skydda sin e-postadess. Att aldrig skicka ETT enda mail. Så fort du skickar ett mail till någon så vet du aldrig vad som kan hända. Alternativt är att du har 100% koll på alla du mailat till att de aldrig får virus på sin/sina datorer.
Med andra ord så finns det inget sätt att skydda sig på. Ett misstag är t.ex att skriva ut sin e-postadress i klartext på forum och liknande. Söker man på din epostadress på google får man två träffar vilket gör att virusen/spammare/spamrobotar lätt kan hitta din adress (och andras) Själv kör jag en mailklient i Linux vilket gör att jag kan öppna mail i lugn och ro ![]() ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
hej
Kan admin radera den här tråden: http://msts.e-buzz.net/forum/topic.a...&TOPIC_ID=6951 Tack på förhand ![]() Tack ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Virus eller annat hemskt???? (konstigt fel...) | Olaf Lindström | Off-topic | 8 | 2003-12-05 19:24 |
Virus? | Pierre | Off-topic | 17 | 2003-08-14 23:13 |
Vad är *.bmp.pif för någon sorts fil? Virus eller? | Olaf Lindström | Off-topic | 3 | 2003-06-26 21:05 |
Fler än jag som får virus med emailen? | Hawk | Off-topic | 9 | 2002-09-06 18:13 |
Virus varning | Kvarne | Off-topic | 1 | 2002-07-30 11:55 |