![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Jag blev så inspirerad när jag såg den ommålade 20 bilen här på forumet.
Egentligen var tanken att Tlny skulle målat dem men jag tyckte synd om honom med tanke på hur mina uv mappningar brukar se ut. Istället passade jag på att öva den fototextureringsteknik som jag har börjat använda, dvs att måla direkt i Blender. Visst ser det bra ut. Det enda problemet är att den har typ 950 polly och en textur på 1024x1024 vilket kanske inte är helt optimalt. Är det föresten någon som har ritningar på haubitsen som skall hänga efter? Eller sambandshytterna som satt på vikingarna? Ps. Om någon vill testa at måla på det sättet så är det bara att säga till vilka 3d modeller ni vill ha, alternativt om det är stor efterfrågan så lägger jag upp dem för nedladdning någonstans.
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
tillochmed grispitten har du fått med
![]() Värdelös iofs, men men.. viking, vad är de för fordon? ritningar nej, bilder ja iaf på TGB 30 med sambandshytt kan kolla, kanske har en ritning över fordonen.. inte 100%
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
mycket fint jobb
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Den som lever får se, men om du letar i downlod så hittar du en BV 206. Jag tror att det var Sealpower som har gjort den.
![]() |
![]() |
#5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har fixat dom som sceneryobjekt och skickat mail till honom, för att fråga om jag får lägga upp dom för nedladdning eller om han själv vill göra detta.
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det enda jag undrar om eftersom jag ej kan se hur du gjort är hur du gjort med KUID-nummren kör du på samma, egna eller modifierade? Jag tänkte så att det inte blir någon konflikt på den fronten. ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Då jag har klonat objektet, så har det fått mitt kuidnr. Som jag senare har ändrat, för att det inte ska krocka med mina tidigare ommålningar. Se bifogad config. Har lagt till license och skrivit in, att det är dina objekt från början. Vill du. Att det ska stå något annat, än det jag har skrivit? trainz-build 2.4 category-class "VL" category-region "00;SE" category-era "1970s;1980s;1990s;2000s" username "Bandvagn 206" kind "scenery" thumbnails { 0 { image "Bandvagn 206.jpg" width 240 height 180 } } mesh-table { default { mesh "bv206.im" auto-create 1 } } kuid <kuid:73394:25767> asset-filename "edit 5j5b60nd74" license "Dessa saker har Sealpower gjort från början och dom är egentligen gjorda som produkter. Sen har jag bara varit inne i configen och ändrat, så att dom har blivit scenery objekt. Så allt är Sealpowers verk från början och det är han, som ska ha all kredit för objekten. These things have Sealpower made from scratch and they're really made of products. Then I've only been inside the config and modified so that they have become scenery objects. So everything is Sealpowers works from the beginning and it is he who shall have all the credit for the items." kuid-table { }
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Och med de orden förklarar jag urspårningen av den här tråden för avslutad ![]()
![]() |