Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-04-02, 21:07   #16
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Två nya sträckor är inlagda i körnätet:
(Solingen Ohligs)-Oberbarmen-Mönchen Gladbach
Oberbarmen-Västerköping via Düsseldorf

Obs! Alla sträckor börjar trafikeras tidigast v.17.


Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-02, 21:56   #17
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Projekt Nattåget fortsätter i denna tråd:
http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8933

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-07, 11:42   #18
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

ETAB har nu börjat köra nattågstrafik mellan Kvarndalen och Västerköping via Düsseldorf. Avgångstid från Kvarndalen blir 1900 och från Västerköping klockan 1906 varje kväll.

Tåget stannar på dessa stationer:
Kvarndalen
Bergvalla
Dejerud
Munksäter
Karlfors
Duisburg
Düsseldorf Flughafen
Düsseldorf Hbf
Solingen Ohligs
Helsinghamn
Ekholmen
Dunholmen
Ängelsborg
Västerköping

ETAB har köpt loken till trafiken och lånköpt vagnarna. Det är två tågsätt i trafik dygnet runt. Och sen så ska ETAB köpa in nya kontorslokaler vid Ängelsborg C på VHJ. Alla tåg står uppställda runt Västerköpings bangårdar.

Hemsida:
Olis AB har erbjudit sig att göra EuropaTågs hemsida. För detta arbete så får Olis AB 105.000 VSEK och sen får dom en mindre summa för att uppdatera hemsidan minst en gång i veckan.

Och sen har ETAB äran att presentera sin nya biljett Smartie. Som man hör på namnet så är biljetten smart pga att den är ungefär som SJ´s sistaminuten biljett. Man får 55% rabatt på ordinarie pris och biljetten kan köpas tidigast 24 timmar innan avgång och kan avbokas senast 2 timmar innan avgång, om avbokning sker så får kunden endast 35% av biljettpriset tillbaka. Biljetten gäller på alla sträckor förutom nattåget som inte medför sittvagn av något slag.

Nattåget:
Njut av en lättare måltid i bistron och se på en film senare, båda dessa saker kan du göra i våran ny vagn av littera S12. Varje kväll visas en film till en kostnad av 40 VSEK per person. En ny film kommer varje vecka. I våra sovvagnar av littera WL6 så kan du och ditt sällskap sova bekvämt och ni har tillgång till dusch antingen i kupen eller längst bort i vagnen. Våra liggvagnar av modell BC4 är handikappanpassade genom att det finns utrymme för rullstolar samt en handikapplift i vagnen. I liggvagnarna finns det en dusch i vagnsänden och sängarna är fällbara.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-07, 12:17   #19
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Ursäkta mig lite här. Men var fick du avgångstiden från Kvarndalen i från?

MVH Erik

VD,Railway Transport System

Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-13, 18:10   #20
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

[u]Pressmeddelandet för v.15</u>
Som vissa av er har sett så går det dåligt för ETAB den här veckan. Våra utgifter är nästan det tredubbla mot våra inkomster och vi försöker åtgärda detta så snart som möjligt. Sen så har även ETAB sålt ett antal av sina fordon till STAB. Dessa fordon är 1 Rc2, 2 BC4, 1 S12, 2 WL6. Allt detta säljs för en summa av 3.000.000 VSEK (3 miljoner). Sen så startar ETAB´s nattågstrafik nu v.17. Tågen går:
22.55 från Västerköping måndag, onsdag och fredag.
23.14 från Kvarndalen tisdag, torsdag och söndag.

På lördagar går ej tåget, då står det i Kvarndalen och är på service.

Övriga dagar förutom lördagar kör STAB tåget (med eget lok och egna vagnar).

EuropaTåg AB planerar även att starta flygtågstrafik Helsinghamn-Ekholmen-Helsinghamn samt Düsseldorf-Düsseldorf Flughafen-Duisburg o.å

Då kommer vi att köra 20 min trafik mellan Heh och Ekh (H-hamn och Ekholmen) med ett stopp i Adelsberg. På sträckan Dü-Dü Fl-Du så kör vi 15 min trafik hela dagen.

Observera att flygtågstrafiken inte är igång ännu.

Vi hälsar även våran nye fordonschef samt förare Johan Olsson (JSON) välkommen till ETAB.

Det var allt för denna gång och nästa vecka så kommer ett nytt meddelande.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-13, 19:38   #21
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Meddelande:

ETAB´s hemsida är nu klar. Det enda problemet som återstår är att hitta en lämplig adress. Ni får gärna komma med förslag.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-14, 12:16   #22
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

<center>PLANERADE TRAFIKFÖRÄNDRINGAR</center>

ETAB´s nattåg kommer nu endast stanna på stationerna:
Västerköping
Düsseldorf
Kvarndalen

Detta pga att vi kommer dra in på uppehåll från och med att gällande kontrakt har gått ut.

Då kommer endast tågen stanna på stationerna;
InterCity Västerköping-Mönchen Gladbach:
Västerköping
Düsseldorf
Mönchen Gladbach

InterCity Västerköping-Törevalla
Västerköping
Gerresheim
Törevalla

InterCity på KMJ som fortsätter till Neuss Hbf kommer vi också att starta med och då stannar vi bara på:
Kvarndalen
Düsseldorf
Neuss

Vi kommer även att försöka utöka trafiken till:
IC Västerköping-Mönchen Gladbach 6 turer per dag.
IC Västerköping-Törevalla 4 turer per dag.
IC Kvarndalen-Neuss ska vi ha 13 avgångar i varje riktning.

Alla tåg går isåfall dagligen med undantag nattåget.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 00:54   #23
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

ETAB´s styrelse har nu beslutat att endast satsa på personbefordad trafik, dvs resandetåg. Vi planerar i och med detta beslut oss för att starta regionaltågstrafik mellan Solingen Hbf och Düsseldorf Flughafen Terminal. Till detta ändamål så kommer vi behöva 5 lokförare till. Till denna trafik kommer det införskaffas 2 till 6 stycken X12 alternativt 3-4 IR4 som vi köper in från danska DSB, antalet fordon påverkas av resandeantalet. Tidsintervallen mellan tågen då blir:

Solingen-Düsseldorf var 60:e minut.
Düsseldorf-Düsseldorf Flughafen Terminal var 30:e minut.

Vi planerar även i.o.m detta att köra tåg mellan Düsseldorf och Karster See. Där blir intervallen var 60:e minut. Till denna trafik så behövs 2 stycken Y2 då länsbanan mellan Neuss och Karster inte är elektrifierad.

<center>OBS! ALL TRAFIK SOM NÄMNS I DETTA INLÄGG ÄR FORTFARANDE PÅ PLANERINGSSTADIET</center>


Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 02:11   #24
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Hehe, ja, att stå och tomgångsköra med Y2or inne i Flughafen Terminal är väl ingen höjdare... men ska vi verkligen använda materiel som inte rullar på svenska spår i SVTTL (IC3)? [8]

Obs, endast en fråga, inget påhopp (så att ingen blir ledsen nu [)])



http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 08:51   #25
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Y2r används ju på svenska spår

MVH Erik
VD, Railway Transport System

www.svttl.se
rts@svttl.se
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 10:52   #26
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Jag ser inga som helst problem att använda 'icke svenskt' material. Vi har t ex T66 och EG-lk som rullar i Sverige ibland

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 12:07   #27
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Problemet är att motorvagn IR4 inte är anpassad för svensk el. Så man måste anpassa dom först. Men dom är ruskigt bra om jag ska vara ärlig... dom har jättebra acceleration och sth är 180. Och istället för 3 delar i ett tågsätt så är det 4 delar.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 13:20   #28
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Jag tänkte mer på dig Pursche, att du inte ville ha allt för många prisuppgifter på möjliga och omöjliga fordon. T ex skulle ju tyska ICE kännas bättre än X2000.



http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 15:18   #29
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Är inte IR4 ett danskt tåg?

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-15, 16:18   #30
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

NÄr jag skrev icke svenskt materiel så menade jag alltså materiel som inte någon svensk operatör använder - inte var loket/vagnarna är ursprungligen är bygda.



http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
"Cosmonova Trains" Pson Virtuella Tågbolag 8 2004-06-07 02:08
Cosmonova Trains Inc vl Virtuella Tågbolag 37 2004-06-04 16:49
Skicka iväg ditt namn ut i rymden! Dson Off-topic 0 2004-01-23 12:15
German Railroad byter namn till Germania Rail Byggare Bob Virtuella Tågbolag 5 2003-09-03 15:13



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:18.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009