|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-01-08, 20:50 | #1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Hjälp, hur gör jag. Växlar.
Har så smått börjat att bygga, men tappar lusten lite grann ibland. Går inte som jag vill.
En bild på tre olika varianter. Från vänster. Växlar märkt nr.1. Mitten märkt nr.2. och till vänster märkt 3, 4 och 5. Fråga 1. Går det att göra så att växlarna växlar mot varandra med bara en manöver, så att man inte behöver lägga om båda två, utan att det räcker med en manöver för att växeltungorna ligger rätt när man byter spår. Fråga 2. Ibland får jag växeltungorna att ligga åt fel håll. Som den i mitten märkt nr. 2. Vill att tågvägen ska vara rakt fram, som den är till vänster. Tycker att det borde gå att ändra när man bygger, men har inte kommit på hur. Fråga 3. Korsväxel går det att göra. Hur i såna fall, har försökt men vagnarna spårar bara ur, brukar gå bra med ett ensamt lok. Ska man ha 1, 2 eller 4 växlar på dom. Fråga 4. Dvärgsignalerna var bör man sätta dom vid växlarna för att dom ska fungera bra. Bengan. |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Verklighetstrogrna växlar och korningar? | lan | 3D-design - Trainz | 2 | 2004-02-29 20:49 |
Snygga växlar, korsningar och spår | lan | 3D-design - Trainz | 3 | 2003-09-16 09:10 |
Jag behöver hjälp! Snälla hjälp mig! | ghost | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-05-12 20:06 |
Hjälp önskas av någon finländsk vän | MatsH | Off-topic | 7 | 2003-01-20 23:52 |
Hjälp! [Hur lägga in medelanderutor i AE? | niofem | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-10-16 20:59 |