![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 1 830
|
![]()
Nu finns även smalspår 891mm att hämta på STW:
![]() Dessutom är dom gamla normalspåren utan ballast uppdaterade med räls i 3D: ![]() Dom med slipers har nästan 5 gånger fler polygoner så använd dom sparsamt och är mest tänkta för broövergångar och liknande. Dom med enbart räls kan användas för hamnar odyl där vanlig fordonstrafik även förekommer. Kan med fördel sänkas en bit i asfalt eller betong. Sist men inte minst finns en ny klotväxel som ligger i nya signalpaketet: ![]() Finns i 2 varianter, med och utan slipers. Det blev en utan slipers för den var lättare att se på håll och stämmer bättre överens med den tidigare. Det är för övrigt denna sista som ersätter den i version 2. http://msts.e-buzz.net/stw/ Just det, höll på att glömma. Även övergångarna har fått en översyn eftersom en bit av spåret stack ut på den gamla. Nu kan man använda varierande spårtyper kopplade till dom utan att det ser kontsigt ut. /Mats ![]() |
![]() |
|
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hur används dynamiska spår? | Perre | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2005-02-05 11:26 |
Stockholm C. Spår 2. | Bengan | Off-topic | 2 | 2003-02-12 16:40 |
Stockholm C. Spår 6. | Bengan | Off-topic | 0 | 2003-02-10 22:55 |
Stockholm C. Spår 3. | Bengan | Off-topic | 0 | 2003-02-10 21:46 |
Stockholm C. Spår 1. | Bengan | Off-topic | 2 | 2003-02-10 21:33 |