![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
Jag vet inte om det är möjligt men jag tror att många med mig skulle tycka det vore kul om kulissen i slidstyrningen rörde sig beroende på hur man kör (cutoff).
![]()
__________________
Kenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Detta är vad jag vet inte möjligt, eftersom man skulle behöva flera olika animationer till en boggey. Dessutom är det inte möjligt att ha pendellänken på olika avstånd från mitten på kulissramen då varje ändring av cutoffen (Omkastare?) skulle innebära en ny mesh med en ny animering. Det fungerar inte för att spelet helt enkelt inte är gjort för att det ska funka från början (då man inte ens kunde ha ånglok(?)). Tycker detta är mycket synd, men det finns inte mycket att göra åt. Skulle kunna gå att lösa med riktigt klurig scriptning, men om det skulle gå så hade troligen någon duktig person redan fixat det. Vet ej om Railsimulator är något bättre ur denna synpunkt.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
En upptäckt jag gjorde när jag här om dagen tänkte peta lite med bromsar och hjulupphängning var att den ram som jag gjort var åt helvete fel... vilket gjorde att det blev väldigt svårt att lista ut hur saker och ting skulle passa ihop när ritningar, refrensbilder och modellen inte stämde ihop. Därför har jag beslutat att kassera mina gamla undermånliga ritningar och köra med de ritningar jag fick av Mazz.
Eftersom så mycket är fel kommer jag i det väsentligaste bygga upp loket på nytt från grunden, men naturligtvis stjäla komponenter från den gamla modellen (såsom slidstyrning, panna och modifierad kaross). Ni kanske ser det hela som en rejält steg bakåt, men jag ser det som en chans att gå tillbaka och göra om saker jag inte är nöjd med. Jag tänker även försöka att inte göra mitt vanliga misstag, dvs göra en low-poly modell som jag sedan kladda mängder med smådetaljer på i en salig obalans... Den här gången blir det ett genuint hi-poly bygge. Hoppas ni klarar av att vänta ett tag till ![]() Från grunden som sagt:
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Så där ja... Det får slutgöra dagens arbete. Har byggt vidare på ramen och plockat in såväl panna och hytt från den tidigare modellen fast med nya tankar och snart även ett nytt mer realistiskt tak.
Borde vara tillbaka på samma nivå igen på nolltid ![]()
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
Kul att du är på G igen ![]()
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|