![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#23 | |
Senior Member
Reg.datum: Oct 2001
|
![]() Citat:
Och när det gäller nattbelysning så har jag faktiskt rätt. Man kan göra det i form av nattexturer, men de ger inte en lika bra effekt som när man går in i 3D-modellen och "aktiverar belysning" i interiören. Att göra det med texturerna är bara en nödlösning. Om man gör det riktigt så skapar man en belyst interiör (deklarera interiören som "HalfBright") som man kan titta in i via fönster med alpha. Som ett lok där förarhytten är upplyst på natten. Först då får du den riktiga belysningseffekten. (Och det kostar ytterst lite i form av polygoner, bara lite mer jobb när man skapar modellen.) Och nej, jag har inte magsår. Men jag har svårt för att acceptera "hyfsat bra". Skall man göra något så skall det vara bra. Ub och Ue med nattbelysning inne i hytten: ![]() ^. .^ ( @ ) Edited by - S_W on 23 May 2002 15:00:25 |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Brainstorming.... | Pierre | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 69 | 2005-01-05 20:10 |
X 2000 bilder | Mson | Off-topic | 2 | 2004-07-31 21:17 |
Datorn gör konstiga ljud, ett dåligt tecken eller? | Jonatan | Off-topic | 6 | 2003-12-05 19:28 |
Med Linx X 2000 till Stockholm | Pson | Off-topic | 9 | 2003-05-10 22:48 |
Win 2000 bra eller dåligt...... Avslut... | Johan L | Off-topic | 0 | 2002-05-25 00:11 |