![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#19 |
Junior Member
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Reginatågen finns i flera olika varianter, om jag inte minns fel kallas dom för X50-X53. Vilken vi har här i västsverige vet jag inte på rak arm men har för mig att det är X52 och X53, skillnaden ska tydligen ligga i antalet vagnar och antalet motorer. Topphastigheten ligger runt 180-200 km/h om jag inte missminner mig.
Det var väl X-trafik i Gävleborgs län som var först med att få Reginor i Sverige. Under vintern som var hade dom fruktansvärt mycket problem med dom. Det var bl.a. problem med vattentankar till toaletterna som frös sönder, det hade kommit in kondensluft i tryckluftssystemet vilket ledde till att strömavtagaren som hålls uppe av tryckluft inte kunde resas. Dom hade även väldiga problem med hjulen på dom, dom var inte helt runda och fick svarvas om. Som mest stod fyra av fem Reginatåg avställda. Dessutom så har Reginorna fått klagomål på att föraren inte har egen utgång utan måste gå via passagerarutrymmet för att komma ut och dessutom är dörrarna bedrövligt långsamma. Vi får hoppas att dom allvarligaste barnsjukdomarna är lösta. Hos västtrafik brukar Reginorna gå mellan Göteborg-Trollhättan och Göteborg-Alingsås. Har tyvär inte hunnit plåta några bilder på dom själv än, men det finns en bild till hos SJK. http://www.sjk.se/tag/lokbild/x51_tib.jpg /Stefan Edited by - spz on 29 May 2002 22:10:24 |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Vilken av dessa webbkameror borde jag köpa? | Olaf Lindström | Off-topic | 3 | 2004-03-23 20:20 |
Finns det någon kunnig som kan ge tips. | bjrn | Allmänt om tågsimulatorer | 2 | 2004-03-04 17:38 |
Någon som har tips om någon ratt?? | prymikom | Off-topic | 1 | 2003-12-22 19:58 |
Någon som planerar/funderar på Xoa7+Box7? | lasse1067 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-11-08 15:50 |
Vill någon ha dessa skyltar? | mikaelw84 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2002-08-31 00:31 |