Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-05, 19:48   #91
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Hej!
Helt klart en av de finaste svenska banor jag sett!
Fortsätt så.
mvh .... Mats
Gammal 2006-08-06, 00:21   #92
hauguth
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av melin1971
Hur är banan att driva? alltså börjar minum spec för en dator att dyka upp. Så här fina banor brukar kräva sin dator.
Det är alldeles riktigt att det är tungdrivet. Förut hade jag en P4 3,2GHz med 1024 RAM och ett ATI Radeon 9800pro, men efter att jag blivit för noga i byggandet började det fort att lagga en massa, så då bytte jag till ett Nvidia GeForce 7800GTX-grafikkort och eftersom att det använde PCI-express så fick jag även byta moderkort och hela skiten Det fick då bli 2048Mb RAM, 2st 0-raidade SATA-2 hårddiskar (för att kunna ladda spelet snabbare) och en AMD Athlon (San Diego) 3700+. Sen klockade jag upp allt en smula (Processorn till en motsvarande 4000+). Vilken fröjd det var att slänga upp alla grafikparametrar till Max i Trainz 2006 och se hur spelet bara flöt på utan hack och ryck

Jag har ju tänkt att släppa min bana när den blir lite större (Nu ca 3 mil bansträcka) och med tanke på att det tar tid att byga så kanske många har hunnit uppgradera sina burkar när den blir klar. Men sen behöver man ju heller inte ha alla reglage på max. Det går ju faktiskt att lira ändån.

mvh
Gammal 2006-08-29, 02:00   #93
Håmacon
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hauguth
Det är alldeles riktigt att det är tungdrivet. Förut hade jag en P4 3,2GHz med 1024 RAM och ett ATI Radeon 9800pro, men efter att jag blivit för noga i byggandet började det fort att lagga en massa, så då bytte jag till ett Nvidia GeForce 7800GTX-grafikkort och eftersom att det använde PCI-express så fick jag även byta moderkort och hela skiten Det fick då bli 2048Mb RAM, 2st 0-raidade SATA-2 hårddiskar (för att kunna ladda spelet snabbare) och en AMD Athlon (San Diego) 3700+. Sen klockade jag upp allt en smula (Processorn till en motsvarande 4000+). Vilken fröjd det var att slänga upp alla grafikparametrar till Max i Trainz 2006 och se hur spelet bara flöt på utan hack och ryck :rolleyes

mvh
Hej hauguth!

Jag har också känt behov av en grafikkortsuppgradering, men jag har inte gått lika långt som du, eftersom jag inte bytte till PCI-express. Kortet är ett Leadtek WinFast A7800 GS TDH och det blev en stor förbättring i FPS-värdena, vilket ju var förhoppningen. Anser du att det räcker med själva kortinstallationen eller bör man också samtidigt ändra i Trainzoption-värdena eller andra parametrar för att kunna kräma ur maximalt ur uppgraderingen?

Hälsningar,
Håkan
Gammal 2006-08-29, 09:58   #94
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard

Handlar visserligen om 2004 men kan kanske ge några ideer och viss vägledning.

http://www.trainz.me.uk/config.htm
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-29, 12:45   #95
Håmacon
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Handlar visserligen om 2004 men kan kanske ge några ideer och viss vägledning.

http://www.trainz.me.uk/config.htm
Jag har varit inne på den och liknande sidor och snokat lite redan i vintras, med gott resultat, men jag trodde kanske att med ett vassare kort så skulle det finnas vissa parametrar som direkt skulle kunna ändras...

Annars verkar kortet ha en mycket välgörande effekt i vilket fall som helst på FPS och 17 vet om inte instrument och liknande i hytterna blivit mycket bättre återgivna, men jag har ännu inte hunnit testa så mycket. Jag ångrar i alla fall inte uppgraderingen, även om det sved med nya avbetalningar.

Håkan
Gammal 2006-10-25, 21:39   #96
Henrik L
Tidigare Metal_henke

Reg.datum: Feb 2006
Standard

En fråga till hauguth: Kommer denna bana/rutt att komma ut för nedladdning?
Annars så är det Mycket snyggt
Gammal 2006-11-09, 16:34   #97
Yautja91
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Standard

Jag måste också få passa på och säga att det var riktigt snyggt!! Det där gräset vid banvallen ser så naturligt och vildvuxet ut, vilket gör det väldigt realistiskt. Jag förstår fortfarande inte var man får tag på det gräset, men jag fortsätter söka på det...
Gammal 2006-12-30, 00:26   #98
Affe
Tidigare TriQz

Reg.datum: Nov 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alex
Hej.

Detta var jätte snyggt hauguth
en fråga vart fick du tag i klädhängaren på bild 5
Mycket fint landskap
Alex: Klädhängaren finns på TRS06

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:39.