| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | |
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Jo det kanske du har rätt i, men det blir ju så vad man än målar om för något.....Tragiskt men sant...Det blir samma om man ändrar på en marktextur... Då vet i tusan hur man skall göra med det som jag vill ha ommålat i rutten om allting blir så här??? MVH Kenneth 
				__________________ 
		
		
		
		
	MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så  !
			 | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Tidigare TriQz 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2006 
				Ort: Göteborg, Westra Goataland 
				
				
					Inlägg: 684
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jag tror att jag vet... 
		
		
		
		
		
		
			Om du målar i en kant tillexempel att du på en sida lämnar avständet 2 cm och på dn andra 1,5 cm...Bara ett ex... Skulle det funka för jag ser ju att båda sidorna på själva saken att de inte är lika branta lr lika lutate! Eller är det något annat du menar? 
				__________________ 
		
		
		
		
	 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2001 
				Ort: Sundsvall, Sweden. 
				
				
					Inlägg: 6 922
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Fundera på en sak... 
		
		
		
		
		
		
			Om texturen är säg 512 x 512, undrar om det inte blir lite bättre med en 1024 x 1024 textur? Då dras ju inte texturen ut lika mycket eller tänker jag fel nu!????? 
				__________________ 
		
		
		
		
	Mvh Pirpen  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | |
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Sep 2001 
				Ort: Vendelsö 
				
				
					Inlägg: 4 502
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
   Som Kenneth säger, om det är en övergång och då känns ju allt mer än 256 x 256 lite overkill tycker jag... Hur stor är din originaltextur (bmp) och vad säger TsTool att den är? Finns ingen möjlighet att du har testat med lägre upplösning vid något tillfälle och av misstag är det den som råkar ligga i rutten? För på bilden ser det inte ut som om det är samma bildunderlag upplösningsmässigt, så stora skillnader blir det inte bmp - RE. Hur ser den ut i Shape Viewer?  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | |
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Ok om vi säger så här då, bilderna jag visade var bara ett exempel på hur det ser ut...Det blir ju samma fenomen hur man än bär sej åt på vilket objekt det än må vara....Så bilderna är bara ett exempel... Men vad jag förstår av texten som du skrivit Mazz så skall helst båda "bilderna" helst då ha samma upplösning för att det skall bli bra eller är jag ute och reser med Öresundstågen i vintertid???? MVH Kenneth 
				__________________ 
		
		
		
		
	MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så  !
			 | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jul 2002 
				Ort: At the east side of nothing 
				
				
					Inlägg: 1 024
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Det har inte något med texturstorlekar... Går alldeles utmärkt att få till denna effekt med 1024x1024 oxå  
		
		
		
		
		
		
		
		
			 
		Senast redigerad av Json den 2007-05-08 klockan 16:27.  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Det beror på att det finns en alpha kanal i texturen... Har fått redapå detta genom Uktrainsim forumet... Alphakanalen tar för mycket av MSTS för att visa alla färger rätt.. Om man kan ska man försöka att ha objekt med alpha kanaler på egen textur fil och inte ha för många färger... Vill man ha många färger så får man köra utan alpha kanal..  
		
		
		
		
		
		
			http://forums.uktrainsim.com/viewtop...4bbe32b6c6807e 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ Senast redigerad av micke321 den 2007-01-25 klockan 17:20.  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |