![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
![]()
Tackar! Det är fascinerande vad som är möjligt med skript. Man kan egentligen bygga vadsomhelst med dessa vägskydd. Allt går att kombinera, man kan ha upp till 10 av varje komponent i en korsning. Vinklar blir i princip obegränsat eftersom det inte finns någon direkt koppling med rälsen.
Här en korsning med 6 bommar och lika många x-skyltar mot vägen, 2 v-signaler och 2 v-försignaler samt en trigger. Man kan ha upp till 10 triggers också, ett för varje spår, eller sidospår som går igenom vägskyddet exvis. Notera att den lilla vägbiten som går över rälsen är trackside och inte anpassad ännu för vinkeln. Tanken är att göra sådana i olika vinklar, eller helt enkelt lägga lösa sceneryobjekt. Den har i vilket fall inget med själva logiken att göra längre. I 2 stolpar finns det klockor och ljudet låter just därifrån. Bomdreven har dessutom motorljud! ![]() Öppen: example1.jpg Stängd: example2.jpg Här är en lantlig övergång utan några bomobjekt. Lampan släcks då tåg kommar. example4.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
|
![]() Citat:
![]() ![]() Senast redigerad av Kristian den 2008-07-26 klockan 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Riktigt snyggt!
![]() ![]() ![]() TRE tummar upp! (man måste ju vara värst ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Men lägg av nu, va! Jag drägglar sönder tangentbordet nu... Ge mig!!!
![]()
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 52
|
![]()
Mycket vackert arbete Mats
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 864
|
![]()
Riktigt snyggt Mats!
![]() ![]()
__________________
|Henrik L |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
Ort: Östergötland
Inlägg: 864
|
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Mvh Alexander |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Mycket snygga Mats, de funkar mycket bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
![]()
Härligt att se intresset för TRS börjar vakna
![]() ![]() Nåväl, tillbaka till vägskyddet. Där styrs vägtrafiken av något som jag kallat väggivare. Det är ett objekt som man kopplar vägsplines till. Det är egentligen en "kind mocrossing", dvs traditionell level crossing där det saknas koppling för spår och mesh. Denna styrs sedan via skript istället för den vanliga spelmotorn. Här tror jag det är problem med TRS2004. Jag vill minnas att denna styrningen kom med TRS2006. Jag har dock inte TRS2004 installerat men det går att kolla i katalogen scripts om filen Crossing.gs finns med. Det andra bör fungera men om vägtrafiken inte stoppas blir det rätt haltande. Jag har iofs banor helt utan vägtrafik och bara att få skräddarsydda vägskydd är ett lyft. Senast redigerad av MatsS den 2008-07-27 klockan 15:35. |
![]() |
![]() |