![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]() Citat:
Även jag ställer mig i kö för att berömma ditt utmärkta arbete. Snyggt och lätt att använda. ![]() Enda problemet är som sagt att bilarna inte stannar, men det är du ju redan medveten om. Så vitt jag kan bedöma så fungerar dina triggers i 2006. För visst ska det väl se ut som på följande bild? mvh .... Mats
__________________
![]() Senast redigerad av MatsH den 2009-11-30 klockan 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
![]()
Tack för berömmet allihop. Jag är positivt överraskad att det fungerat så smidigt på andra maskiner och att dokumentationen var begriplig.
Citat:
Citat:
![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]() Citat:
Nej, jag har inte ändrat något i configen, så det måste vara något konstigt med din installation. mvh .... Mats
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
|
![]() Citat:
Senast redigerad av Joel den 2008-08-05 klockan 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Bra jobbat!
![]() Jag använder förvisso inte trainz så mycket, men de ska nog komma till användning. Funkar fint på mitt TRS06. Måste även ge beröm för den utomordentliga manualen - till och med jag med min ytterst begränsade intelligens lyckades få det hela att funka på första försöket. ![]()
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
![]() Citat:
Öppningstriggern blir dock problematisk eftersom logiken inte kan avgöra om tåget är på en överlappning eller om det kommit ytterligare ett tåg (eller en losskoppling som skett) i vägskyddet. I ditt fall måste vägskyddet stänga eftersom det inte kan utesluta att det kommit in ett tåg från andra hållet exvis. Jag har dock ingen enkel lösning på det problemet. Det går naturligtvis att ta bort öppningstriggern, men då blir ju stängningstiden väldigt lång. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
|
![]()
Hej! MatsS
Du skulle inte kunna göra ett exp åt mig för se hur man gör Mvh gubben50 --------- John.P |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Jaha.
Då har jag också hunnit testa lite grann efter en kortare semestertripp till Gotland. Har än sålänge, bara testat med singelövergång och ser med förväntan fram emot att testa fler varianter. Verkligen trevligt, med så många olika varianter och möjligheter med ljud och ljussignaler. Enda nackdelen hittills för mig, är avståndet på radien á 500 meter från övergången innan bommarna går ner. Där skulle önskemålet vara en längre sträcka, men om jag inte har helt fel. Så ligger väl begränsningen i själva Trainz här. Någon som har ett bra tips. För att kringgå det hela, för att få en längre sträcka.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |