|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-01-19, 00:05 | #16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Självklart finns andra sidor att ladda ner ifrån till Trainz, men laddar man ner en rutt, så hämtas oftast objekten ifrån DLS. Och jag vet att DLS har otroligt mycket matrial och sidan påfrestas hårt av detta. Men varför detta (dumma enligt mig) system? När man laddar ner en rutt till MSTS så följer oftast allt med. Visst är det en stor fil som ska ner, men det blir ju likadant till Trainz (i slutändan), förutom att man måste hem med flera hundra filer...och dom flesta ifrån sega och ibland ej fungerande DLS!
Nej, nu blev detta väldigt OT, så nu slutar jag gnälla om detta i denna tråd. Jag tyckte det bara skulle tas upp så ingen som köper Trainz, sen får en överraskning när dom ska lägga in lite rutter.
2009-01-20, 23:50 | #17 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
|
|
2009-01-21, 02:10 | #18 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
Ett genmäle
Jag har trainsimulator,trainz 2004,06,09 samt railsim jag vill nog påstå att valet av sim beror på vad man vill göra bygga rutter, bygga objekt eller bara köra runt Sen är det naturligtvis viktigt att välja simulator beroende på hur kraftfull dator man sitter på, ingen ide att köpa 09 eller rilsim om man har en gammal pensionerad harv. Glöm ej heller att valet är beroende av vilket OP man har i datorn att dömma av genmälet i forumet bör man nog välja 09 eller RS om man kör Vista. vill man bygga modeller så avgör vilket 3d program man har valet av sim. Efter att kört runt och byggt lite måste jag påstå att 09 förmodligen har störst potential för framtiden framförällt med den nya exportmotorn till 3Dsmax upp till R8an detta i kombination med kapacitetsökningen av polygoner och det nya sättet att jobba med texturer ser väldigt lovande ut. Men glöm ej att de mesta som nu ligger ute är bara 06 grejor som snyggats till litegran. Det är däremot väldigt viktigt för 09ans framgång att nya och rätt utförda saker kommer upp på nätet gammalt material som fixats till gör ingen glad. Ytterligare en eloge till Aurans nya utvecklingsforum för 09an det sparar många timmar i utvecklingen av nya modeller Ang DLS så har jag väldigt sällan några som helst problem (kan vara beroende på att jag har FC ticket) och att jag unviker de tider när alla "småglin" förlåt uttrycket kommer hem från skolan och börjar tanka ohämmat. Glöm ej att många gånger ligger inte felet hos Auran utan på den internetleverantör man har kapaciteten över Atlanten är många gånger löjligt låg och som bekant så är det ju inte bara tåg som laddas hem från USA. Fördelen med det system som Tranz (DLS)har är att många Kuid används i flera saker, lek med tanken att du laddar ner 100 olika objekt i MSTS måste du ladda ner ALLT 100ggr i Trains laddar du ner 1 ggn därefter fyller du på med de delar som är specifika för varje modell Kolla ex JK växlar och spår till trains 1 nerladdning av texturerna till ett 50tal olika modeller Senast redigerad av pussgurkan den 2009-01-21 klockan 02:23. |
2009-01-21, 20:15 | #19 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Msts-2
Ja... jag skulle nog välja MSTS-2 som kommer snart, med finare grafik, tåg, rutter M.M. Här kan man köpa det snart. Men det går att boka. www.webhallen.com/prod.php?id=18451
|
2009-01-21, 21:47 | #20 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
re
Jo Train Simulator 2 verkar vara i en klass för sig själv, Har kört Flight sim X
och då det är samma grafikmotor i båda enl uppgift så verkar det lovande, men tyvärr har jag ej sett några data och guider hur och med vad man bygger objekt till denna. Fördelen med att de gör allt själva är att kvaliteten på objekten blir förstklassiga, nackdelen är att det bara kommer att fínnas begränsat med lokalt material, ingenstans står att lösa huruvida den är bakåtkompatibel dvs fungerar gammla saker, kan man göra egna script för att skapa specialfunktioner i spelet (ett av fördelarna i trainz). Dessvärre innebär det att då den använder directX10 MÅSTE man ha Vista och en ganska bra dator. Men förmodligen är man torsk och köper den oxå. |
2009-01-22, 01:08 | #21 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
MSTS-2 kräver inte DX10 och kommer gå utmärkt att köra på XP. Dock om man är ute efter bästa upplevelsen, så är iof DX10 och Vista att föredra. MSTS-2 är inte riktigt "på gång snart"... Beror förståss på vad man menar med snart... med flera års utvecklingskalendertid, så är det ju snart i den meningen att det är mindre än ett år till release. Säger dom iallafall. vad som är sagt är att den kommer att släppas "holiday 2009", vilket syftar på thanksgiving nov - dec. I praktiken till jul 2009 alltså. Det är mycket tydligt uttalat från utvecklarna att MSTS-2 är inte bakåtkompatibelt på något sätt. Enda möjligheten att använda tidigare material är om man har tillgång till 3D-filen och kompilerar om den för MSTS-2. Vad man kan göra redan nu är att du kan skapa objekt till MSTS-2, då filformat är samma som till FSX. Det gäller dock inte rullande fordon, då det har kompletterande tågspecifika format, ej tillkännagett än. Dock kan man, så som vi gör redan nu, skapa högdetaljerade modeller och ta kompileringen av dessa till MSTS-2 när verktygen finns på plats. Polygon och textur-budgetar är uttalade redan. Script kan jag inte påminna mig om att det är uttalat något om än, men jag hoppas såklart också på minst samma funktionalitet gällande script som i Trainz. |
|