![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Sådär.
Nu även den sista vagnen åtgjärdats. Öppnade tga-bilderna i mitt måleriprogram (Paint Shop Pro 9) och sög upp samma gråa ton, som på lans medskickade tga-bilder i zippen. Vagnen hade jag redan kört open for edit på. Så det var bara att öppna tga-bilderna för grinden och fylla i det vita med det gråa istället. Så nu ser alla vagnarna kanonbra ut på håll.
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Här kommer den äntligen, nu väntar Järnbrott, KUllavik, Malevik, Släp och ett antal hållplatskurer, puh!
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Snyggt jobbat.
Ser redan fram mot kommande objekt.
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Laddar upp Munkekullens hållplatskur som låg i kurvan mellan Släp och Särö. Modellen är i leveransutförande, alltså 1903 och framåt till 20-talet. Den ommålades på 20-talet(?) och framåt 50-talet var den ganska nedsliten och då målade någon på privat initiativ om den i en grisskär nyans (ung. samtidigt med att lok 2 och 3(Schnoa) målades). Efter banans nedläggning 1965 stod kuren kvar och förföll i många år, för att slutligen rivas (80-talet(?).
Jag kanske fullföljer dessa tre modeller och laddar upp dom om intresse finns?
![]() |
#6 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Man tackar och bugar. Jag ser gärna dom andra varianterna i Trainz, alltid bra att ha. Om det nu inte är en massa extra jobb för dig.
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Och med tanke på den klass som alla dina fina byggen håller, så behöver du nog inte fundera, allt är av intresse.
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]() Citat:
Lan vädigt fina hus och vagnar. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |