Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-25, 12:16   #1
klinga
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 65
Standard

Om man ska ändra draw distance, vilken ska man ändra på. Ground eller scenery??
klinga besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-10-25, 13:40   #2
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Post

Du ska nog ta ground. Fast jag rekonomenderar båda.
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-25, 16:45   #3
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Ground ska du ändra. Den är till berg och dalar, markytan.

Scenery är objekt, hus osv.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-25, 17:31   #4
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

Felet beror på att det inte finns något berg ovanför... Det är inte pga att drawdistans är felaktigt inställd..
Jag förstår inte varför du ignorerar den fakta som skrivits 3 gånger..

nä, klaga kan man ju på manualen.. men hur många tunlar har inte berg ovanför sig? Logiken säger att det då borde finnas ett berg ovanför

Detta gäller för samtliga tunnlar av typen rail/tunnel (dessa sätter automatiskt ut en början/slut)
Om man söker på DLS efter AJS så hittar man ett par tunnlar som inte fungerar på detta sätt, då dessa är gjorda som rail bara. Till dessa så ska man använda ett speciellt objekt (kallas dighole av skaparen). Som tar bort "rutan" där tåget åker in i berget.
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-26, 00:03   #5
klinga
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 65
Standard Sorry!

Citat:
Ursprungligen postat av leoj Visa inlägg
Felet beror på att det inte finns något berg ovanför... Det är inte pga att drawdistans är felaktigt inställd..
Jag förstår inte varför du ignorerar den fakta som skrivits 3 gånger..

nä, klaga kan man ju på manualen.. men hur många tunlar har inte berg ovanför sig? Logiken säger att det då borde finnas ett berg ovanför

Detta gäller för samtliga tunnlar av typen rail/tunnel (dessa sätter automatiskt ut en början/slut)
Om man söker på DLS efter AJS så hittar man ett par tunnlar som inte fungerar på detta sätt, då dessa är gjorda som rail bara. Till dessa så ska man använda ett speciellt objekt (kallas dighole av skaparen). Som tar bort "rutan" där tåget åker in i berget.
Hemskt ledsen för att jag gjorde er upprörda!
Hade missat marmars kommentar helt, vilket gjorde att jag skrev och frågade om den där draw distance.
Gjorde precis som det ska vara, ett berg ovanpå tunneln och då ser man ju rakt igenom hela tunneln
Tack för tipset marmar! Och tack för upplysningarna leoj och visent!
klinga besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009