Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-22, 14:58   #1
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

ja det ser bättre ut, fast dom nedre ser också dom väldigt stora ut, skulle nog kunna skalas ned en aning dom med, bra jobbat!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-11-22, 15:08   #2
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
ja det ser bättre ut, fast dom nedre ser också dom väldigt stora ut, skulle nog kunna skalas ned en aning dom med, bra jobbat!
Dom är nästan halverade på den nedre bilden, men det kanske trots allt skall tas lite mera.
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-22, 15:11   #3
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
Dom är nästan halverade på den nedre bilden, men det kanske trots allt skall tas lite mera.
nä men du kan nog ta en in dom en bit tror jag, testa och se hur det ser ut, det handlar inte om mycket, bara en liten bit, skulle nog göra en markant skillnad.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-22, 20:12   #4
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Ser underbart ut!
Huvudsaken var att du var medveten om det.

Får jag bara fråga:
Har du mejslat ut alla små hål för kylning av motorn, eller är det bara normalmap?
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-22, 20:38   #5
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Ser underbart ut!
Huvudsaken var att du var medveten om det.

Får jag bara fråga:
Har du mejslat ut alla små hål för kylning av motorn, eller är det bara normalmap?
Det är faktiskt riktig 3d, det är egenligen bara ett plan som står snett ut från motorn, eller en hel drös. Blev inte så jättemycket polygoner trots allt. Typ 5566 stycken för hela loket. Jag inser dock att få fixa LOD innan jag släpper den. Normal maps har jag inte vågat ge mig på ännu, men det här vore väll en typisk användning av sådana, eller är det för stora detaljer?
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-22, 20:45   #6
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Har ingen aning, har faktiskt aldrig använt sådana. Har fullt upp med att hålla isär bumpmap och alphamap.

Men LOD? Det behövs väl inte när man använder .im mesher? Dom har väl inbyggd LOD?
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-22, 20:49   #7
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Har ingen aning, har faktiskt aldrig använt sådana. Har fullt upp med att hålla isär bumpmap och alphamap.

Men LOD? Det behövs väl inte när man använder .im mesher? Dom har väl inbyggd LOD?
Tänk om det hade varit så, jag har fått för mig att jag måste exportera flera im filer och sedan sätta upp LOD i configen. Däremot skalar trainz tydligen texturer själv numera för att spara minne på objekt som bara finns i bakgrunden.

bumpmap har jag inte stött på, är det ett bra djur?
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009