Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-25, 21:25   #1
rac_hammer
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard va gör jag åt detta?

har just målat om en volvo v70 till polisbil...men...men även stött på en del ...hrm större problem... som ni ser på bilderna så vänds sidan den är itne dubbel målad vilket gör att texten blir spegelvänd...det var problem ett problem två är att texten även hamnar på taket plus att motorhuven inte kna skrivas på för den också är 2 delad vilekt gör att det bara blir grötigt när aj gskriver dit polis....finns det något hopp eller får jag helt enkelt göra den med endas polis emblem? de går ju itne att vända fel
Bifogade bilder
Filtyp: jpg rac_hammer_20091125_0000.jpg (170.2 KB, 105 visningar)
Filtyp: jpg rac_hammer_20091125_0001.jpg (130.8 KB, 104 visningar)
Filtyp: jpg rac_hammer_20091125_0002.jpg (149.8 KB, 104 visningar)
rac_hammer besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-11-25, 21:41   #2
bear
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Du är nog ganska rökt tyvärr. Den som har gjort bilen verkar ha gjort samma sak som jag gjorde när jag byggde scanian. Varit "smart" och sparat utrymme på texturen genom att mappa mellan den och 3d modellen innan han bröt speglingen av 3d modellen. Dessutom verkar han ha återanvänt samma utrymme ännu fler gånger med tanke på att du fick text på taket.
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-26, 15:28   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Tyvärr ingenting, precis som Bear skriver.

Kommer texten Polis upp taket, när du skriver det på sidan eller blir kladdet på taket + motorhuven enbart när du försöker skriva text där också.

Håller tummarna, att det enbart är när du ska skriva något på huven eller taket.
Att det skulle vara spegelvänt på ena sidan, det hade man kunnat stå ut med och enbart haft den sidan av bilen mot tåget. Går ju i och för sig, att även stå ut med kladd på taket om man placerar polisbilen på en lite högre plats. Men det känns säkert inte roligt att måla om och även att sedan eventuellt lägga upp det för nedladdning, när man inte känner att det är riktigt bra.
Gammal 2009-11-26, 15:39   #4
klinga
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
Standard

Den är ju super läcker annars. Hoppas det går att fixa på ngt sätt
Gammal 2009-11-26, 16:26   #5
rac_hammer
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

han som har gjort den har även gjort en 2 sidig v70 men den är inte mappad på samma sätt ska se i helgen om ja gkan fixa över den här bilens texturer till den andra 3d modellen se om det går iaf....i värsta fall så släpper ajg denna som sagt med polis emblem men utan text...jag tror det är från dörren texten på taket kommer....har börjat lite lätt vet att det måste göras lite justeringar på texturerna men tror att jag ska kunna fixa den iaf....om ja glyckas och får editorss aprroval kommer dne nog nån gång under nästa vecka är inte omöjligt att den kommer som Räddningsledar/brandbil med
Bifogade bilder
Filtyp: jpg rac_hammer_20091126_0002.jpg (92.2 KB, 72 visningar)
Filtyp: jpg rac_hammer_20091126_0004.jpg (73.9 KB, 72 visningar)
Filtyp: jpg rac_hammer_20091126_0003.jpg (95.9 KB, 71 visningar)

Senast redigerad av rac_hammer den 2009-11-26 klockan 16:27.
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:41.