Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-06, 15:11   #1
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
I mitt spel, ser dom rätt ut :O, aja nu är dom borta för tillfället och jag har fixat den där "kör 40" signalen som du pratade om

Vad tycker du om rutten i övrigt? Verkar allt rätt, ser det bra ut?
Att de ser rätt ut hos dig visar att du inte har senaste uppdateringen.
De har blivit vända ett halvt varv i senare version så att man ser framsidan först när man placerar dom.

I övrigt, du har lite saker som flyger och tunneln före första mötesstationen skulle behöva ett större berg att gå genom. Det nuvarande ser inte realistiskt ut.
Kanske lite mer kuperad terräng generellt, ser lite platt ut.
Tips för vattendragen är att måla botten med en mörk textur så ser det bättre ut.
Och på en del ställen skulle jag nog detaljera längre ut från spåret.
Kanske också lägga till några industrier att växla.
Det jag tycker ser mest fel ut är dock det stora kyltornet som inte ser svenskt ut.
Ska bli kul att se den färdiga versionen.

KMW besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-12-06, 15:27   #2
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Att de ser rätt ut hos dig visar att du inte har senaste uppdateringen.
De har blivit vända ett halvt varv i senare version så att man ser framsidan först när man placerar dom.

I övrigt, du har lite saker som flyger och tunneln före första mötesstationen skulle behöva ett större berg att gå genom. Det nuvarande ser inte realistiskt ut.
Kanske lite mer kuperad terräng generellt, ser lite platt ut.
Tips för vattendragen är att måla botten med en mörk textur så ser det bättre ut.
Och på en del ställen skulle jag nog detaljera längre ut från spåret.
Kanske också lägga till några industrier att växla.
Det jag tycker ser mest fel ut är dock det stora kyltornet som inte ser svenskt ut.
Ska bli kul att se den färdiga versionen.

Hej, texturer är jag i full gång med just nu. Berget ska jag fixa nu också och ska se vad jag kan göra åt industrierna. I sådana fall ska de vara i närheten av Nordstan, för sen kommer man ut på "landet" eller vad man ska kalla det

Sen terrängen är platt för att jag tycker att RS terrängverktyg är riktigt kassa, omöjligt att göra en banvall ju? ...
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-04, 17:28   #3
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Hej KMW, har du haft tid att kolla närmre på problemet med VF-signalen som stör blocksignalerna?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-07, 12:24   #4
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Hej KMW, har du haft tid att kolla närmre på problemet med VF-signalen som stör blocksignalerna?
Jo det har jag och har även löst problemet samt skickat en uppdatering till newS då scripten hör hemma i hans paket med signaler.
Skicka mig din e-post adress (har tappat bort den) så får du skripten samt att jag har lite tips till banan också.

/anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-07, 13:33   #5
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Så, pm skickat
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-26, 14:44   #6
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Gräver upp denna tråd för en fråga om det vore möjligt att lägga till funktionen GetSignalState till signalerna så att man kan kolla upp nästkommande signal med GetNextSignalState från en fristående balisgrupp t.ex.?
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 19:35   #7
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Försökte lösa problemet genom att installera scriptet i denna tråd http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26367

Resultatet blev att jag slapp signaler som slog om till rött, men istället ser vissa dvärgar ut som de gör på bilden nedan, men vissa ser ut som de ska..? Dessutom fungerar inte vägkorsningen (med X21-signaler osv) felfritt som den gjorde innan installationen av nya scriptet. Hjälp!!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2013-04-09_00001.jpg (286.2 KB, 101 visningar)
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009