![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Skulle ni kunna göra så att dem funkar med 38411 (3.0) tack? Är lite lag, med också så är det många, så lite jobbigt att fixa.
![]()
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Varför inte uppdatera från 38411 till 40040?
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
jag har en kompis (smålänning för övrigt) som en gång i månaden åker till "ÅTER-vinningscentralen" med en halvfull släpkärra med saker han skall slänga, och när han slängt dom fyller han kärran med "bra att ha"-grejor som han hittar och kör hem igen. Jag träffar hans sambo i mataffären ibland - och hon har konstigt nog synpunkter på detta? Kan du förstå det? Lennart PS. nu är jag i fel forum igen Bengan - kan nån ordningsfull moderator flytta mitt inlägg dit det hör hemma - Trainz Allmänt - Reklampelare. Att detta skall vara så svårt? DS.
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2010-02-05 klockan 18:58. Anledning: Fel forum!!!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Därför att jag inte kan. Säger bara att det inte kan uppgradera under uppgraderingen. När det kommit halvvägs.
![]() |
#5 | |
|
![]() Citat:
Har för mig, att jag var tvungen att lägga uppdateringen i samma mapp som TS2009 och köra uppdateringen därifrån.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Så fick jag också göra. Humm fel forum.
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Ja, men det där vär ju inte 38411. Det strular såååå mycket för mig med uppdateringen. Funderar på att installera ett till TS2009 och testa... får se om det funkar.
![]() |
#8 | |
|
![]() Citat:
Har en annan version, så jag behöver inte uppdatera från 38411, utan från 37625 till 40040. Leta reda på 38411 i länken, så ska det nog gå bra. http://forums.auran.com/trainz/showp...37&postcount=2
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej X2an
Hade också problem med update till 40040. Det löste sig med att jag i Trainz Launcher klickade på Options sedan på Patch Trainz. Då sökte trainz själv upp updaten och så är det bara att följa eventuella instruktioner. Det tog rätt så lång tid att uppdatera så ha tålamod om du lyckas med denna variant. Annars så ladda hem updaten i en mapp på skrivbordet och istallera från den. LokKalle
KAH Senast redigerad av LokKalle den 2010-02-07 klockan 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Fast, jag hade inte registrerat mitt trainz, måste man göra det? Annat fall har jag tillgång till min brors konto, han vet mitt lösenord, och jag vet hans.
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2010-02-07 klockan 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Japp! Du måste vara rgistrerad på Planet Auran.
(Trainz Launcher / Options / och så knappen "Join Planet Auran" så kommer du dit). LokKalle
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() När jag uppdaterade mitt så hade jag inte skrivit in mina uppgifter till Auran. Detta gjorde jag först när allt var klart, och allt funkade utmärkt att uppdatera till 40040 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Aha! Då fattar jag nog. Får testa senare.
![]() |
#15 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2010
|
![]() Citat:
Jag är alldeles ny på Trainz och har också problem med uppdateringarna. Jag har precis installerat Trainz 2009 world Builder från installations CD:n. Jag har registrerat mig hos Auran. När jag startade Trainzså fick jag ett meddelande att det fanns en uppdatering och en fråga om jag ville installera den. Jag svarade OK. Efter två dygn hade den gröna "installationstermometern" inte hunnit halvvägs. CPU gjorde nästan ingenting, I/O nästan ingenting, Nätverk ingenting ... M.h.a. Sysinternals procexp.exe kollade jag vad patchprocessen jpatchl-w32.exe höll på med - ingenting. Huvudprocessen 38411_to_40040.exe Gjorde inte heller den något. Så jag gav upp, stoppade patch processen. Avinstallerade Trainz, rensad bort skräpfiler från installationen, rensade registryt från en massa entry so Trainz lämnade efter sig efter avinstallationen. Jag började om från början och installerade på nytt. Denna gång hämtade jag ner patchfilen till datorn för att eliminera problemmöjligheterna vid patchning från internet. Det gick inte bättre efter två dygns väntande på att uppdateringen skulle bli klar börjar jag nu tappa sugen ... Vad är det för uppdateringsmotor som Auran använder - uppdateringer som tar timmar är dåligt, uppdateringar som tar dygn är löjliga. Inte kan ni mena att det skall ta så här lång tid att uppdatera? Jag vet inte riktigt hur jag skall komma vidare. Är det någon av er som har ett gott råd? Hälsningar Thomas |
|
![]() |
![]() |