![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
HEJ!
Nu håller jag på att bygga vid Sahlgrenska där de är en 4 filig väg, 2 st åt ena hållet med samma riktning i trafiken (ena filen delas med spårvagnen), den andra av bilarna. Nu undrar jag om de finns en väg ( eller osynlig) där de är1 eller 2 filer där bilarna kör åt samma håll? Jag har letat men inte hittat något. ![]() Bilden förklarar lite med..
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2010-02-19 klockan 17:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
De värkar som ingen vet nåt då..asså så finns de inte sådana vägar ...än..
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jag vet att det finns fyrfiliga vägar på DL där trafiken kör åt samma håll på båda filerna.
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Okaj..
![]() ![]()
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Heter typ 4 lane road eller highway eller liknande. Det är en motorväg men bilarna kör sakta ändå.
![]()
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Kolla på den här sidan http://www.ajsmith.nildram.co.uk/trs/street01.shtml.
Finns allt om hur man enkelriktar, gör flerfiliga vägar, kordinerar med spårvägstrafik mm
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tackar, ska kolla upp de å läsa på sidan
![]()
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
Hej!
Det finns inget sånt. Men gör som du fått tips om, kolla i AJS:s manual. Du får dock tänka på att den är gjord för vänstertrafik. Så vänd på allt. Motorvägarna och det som är fyrfiligt och finns på DLS är mig veterligen bara med trafik i innersta filen. Fyrfiligt får du fixa för egen hand. Med lite trixande så kommer man på hur man ska göra. Går att göra riktigt stora och avancerade korsningar då. Öva. Dessutom, ett tips till. I Sverige har vi vita sträck på vägarna, gula slutade man med för länge sen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Tackar för tipset de gula sträcken du ser på bilden gjorde jag i paint hehe..
Men jag hittade även spårvagns korsningar med ljussignaler på. Så när spårvagnen är 60meter från korsningen blir det rött sedan stannar bilarna och allt är till rättat så de blir högertrafik ![]() Så allt de där med filerna och även spårvagns korsningarna är löst nu, tackar för tipsen alla. ![]()