![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Helt ärligt tror jag fler tycker att T43:an är en mer lockande modell än vad regina och X2 är, den är mer flexibel för användaren, till skillnad från X2 som endast har ett syfte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Nu kanske reginan inte behöver byggas eftersom den kanske går att föra över från MSTS.
Men T43 har väl också bara ett syfte? Gods. Och växling kanske? Rc var kanon eftersom det används både till gods och persontrafik. Visst, X2 är kanske också ett syfte.. Men aja, det är ju inte jag som bestämmer, blir det T43 så är inte jag intresserad ![]()
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
![]()
Men därför att vissa (bland annat jag) vill ha X2, Regina, X40 eller X10 är ju för att det inte finns särskilt många moderna motorvagnar till RW.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Tänk att ni glömmer bort, att det är skillnad på lok och motorvagnar.
Vill ni ha Regina och X40. Så är det en motorvagn och en manövervagn som ska byggas och då vill nog alla ha en mellanvagn också, så är vi uppe i tre delar. Sen skriker alla efter cab och inredning, sen ska det vara animerade dörrar m.m. och alla tycks tro. Att allt detta får vi loss för runt hundringen. Tror nog snarare, att vi får räkna runt 500 och uppåt för en motorvagn. Då inte många är beredda, att lägga mer än några hundralappar och då är vi så få, att priset rusar uppåt. På X2, där tillkommer ju också Bistro som ska byggas. Tycker att det är mycket bättre, att satsa på flera lok. När loket har betalt sig och nya köpare dyker upp, som inte var med från början. Så var ju tanken, att allt överskott skulle gå in i en pott (om inte jag har missuppfattat allt). Från denna pott, skulle man då i framtiden kunna satsa på motorvagnar istället och då få ner priset per andel.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
Rc-loket har sålt på ganska bra och det finns en rätt bra pott nu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]() Citat:
![]() Även då jag jätte gärna ser en högdetaljerad X40 eller X2 så är jag beredd att hålla med om att T43 kanske genererar mer möjligheter i användande.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() Jag tipsade danskarna i tråden om Bergslagsbanan på tog-sim.dk om loket, och det verkar som dom gillade det ![]()
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |