|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-03-24, 18:52 | #31 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
Du menar som TMY som har använts över väldigt stora delar av europa ? det skulle ju vara en väldigt bra idé att bygga en sådan modell, marknaden för ett sådant lok är ju stort, så man hade nog kunnat få ihop en ordentlig pott till en annan modell.
|
2010-03-24, 19:00 | #32 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 912
|
Citat:
Egentligen inget lok jag vill ha, men skulle ändå stödja CW och köpa den för att den kan dra in pengar. Kanske såpass att vi får en fin X2 gratis!?
__________________
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-03-24 klockan 19:07. |
|
2010-03-24, 19:17 | #33 | ||
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
Citat:
Citat:
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2010-03-24 klockan 19:23. |
||
2010-03-24, 19:20 | #34 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
Jag skulle kunna tänka mig TMY, om det nu leder till att pengapotten blir större.
Jo, frågan gällde T43 men den har ju som sagt inte så många köpare från utlandet och då får vi ju inte lika mycket pengar i potten som med TMY, som Pierre skrev. Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-03-24 klockan 19:22. |
2010-03-24, 20:01 | #35 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
|
Jodå, TMY har jag inget emot! Används ju (eller har använts) i Sverige, Norge, Danmark, Ungern och säkert många fler! Ungrarna skulle säkert vara ett bra stöd eftersom de har en väldigt stor tågsimulatorhobby där nere.
__________________
Mvh Björn Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
2010-03-25, 08:25 | #36 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 17
|
... eller varför inte TMZ??
|
2010-03-25, 16:05 | #37 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 374
|
Angående TMY/TMZ. Så är det ju ett lok, som inte har rullat så värst länge i sverige och som jag inte räknar som ett riktigt svenskt lok.
Visst, det låter härligt när hon kommer med sitt tunga dieselvrål. Då hon var ett mer vanligt lok i andra delar av europa, så tror jag chanserna är rätt stora, att det dyker upp en mer detaljerad version av henne och då kanske som freeway också. Ett lok som jag tror, skulle säljas väldigt bra i större delen utav världen. Det är ju DM3:an, men då är vi inne på flera delar som måste byggas igen. Men oj, vad jag tror att den skulle säljas, om den höll lika hög klass som Rc-loket. Alla riktiga tåg-nördar från hela världen. Gör ju allt, bara för att komma upp till malmbanan för att se henne i aktion. T43:an tycker jag låter bra redan.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2010-03-25 klockan 16:09. Anledning: rättstavning |
2010-03-25, 19:27 | #38 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
Stor skillnad när man pratar om TMY och TMZ.
TMZ/Mz är rätt så begränsad till Danmark och Sverige/Norge. TMY/My däremot är en loktyp som i smärre variationer fanns/finns i Danmark, Norge, Sverige, Ungern, Belgien, Luxemburg, Tyskland, Italien och Kosovo. Dessutom har bullnosarna många anhängare medan TMZ är en rätt så intetsägande konstruktion. Ger mig gärna på både TMX, TMY och TMZ men det var ju det där med tid för alla projekt och att få någonting färdigt istället. /anders |