![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Hej! är de någon som har nåt hus eller en skylt med SJ -loggan?
Skulle behöva en sådan till SJs Kontor bredvid Centralstationen i GBG och även till kundservice " butiken" i Centralen. Nån som har det ? Eller är de någon som har lust att fixa det? ![]()
![]() |
#2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Hej! Jag kan försöka fixa någon skylt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hej, Jag undrar om stockholm eller göteborg central finns som stationer i trs 2009, Söker också Sj-loggan. Är lite coolt med svensk skyllt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
Tack och lycka till med skylten Bormbardier Train: )
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Tack för det GBGTram!
![]() Nu har jag gjort en simpel skylt i Gmax, men jag har ett problem. Skylten är bara vit, trots att jag har mappat den och har lagt texturerna i sin mapp. Tga-filerna är inte sparade som Compress RLE, för då vet jag att det blir fel. I CMP får jag två felmeddelanden: Error: The texture 'sj-kontor.tga' is not a power of 2, please resize it. Error: The texture 'metal.tga' is not a power of 2, please resize it. Vad är fel tror ni? Storleken på texturerna är 97x96 och 154x113, så de är ganska små. Och så bifogar jag en bild på min simpla 3d-modell då, som jag kallar skylt. ![]() ![]() Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-04-05 klockan 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Texturen måste hålla t.ex. 64x64 64x128, 128x64 128x128 64x256, 256x64 256x256 ungefär som ett riskorn på ett schackbräde. 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048 O.S.V. På den som håller 97x96 skulle jag nog köra på 128x128 eller 256x256 beroende på hur bra jag vill att skylten ska synas. Den på 154x113 skulle jag nog köra på 256x128 eller 512x256.
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Kan man på något sätt återskapa textur som fattas? En del objekt blir som bekant vita i TRS2009 av någon anledning. Går det att öppna objektet exvis med PhotoShop och måla så det blir rätt igen?
Exempel här är en gatbit där andra exempel är okay, men inte just den biten. (Biten heter Gata 4fält 1 gc) Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2010-04-05 klockan 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Det går att ordna till på något sätt. Vet att Bengan har gjort det på en del saker. Tror att man behöver gå igenom 3D-filen filen i en hex-editor och ändra texturnamnen (?). Jag vet dock inte exakt hur det går till. mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#9 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Finns lite mer info i denna tråd. http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ight=hexeditor
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Det går bra med 3d-modellen. Jag har gjort om den lite grann. Men vet ni vad SJs moderna typsnitt heter och var (om) man kan hitta den gratis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Nu har jag gjort klart alla skyltar med fyra målningar och som sagt har jag ju gjort om 3d-modellen lite också.
Kommer till downloads snart! ![]() Då finns den för nedladdning: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...695#post207695 Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-04-06 klockan 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
finns det någon möjlighet att göra dessa skyltar större så man ser dom bättre
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Inte som de är nu, i så fall måste man ha 3d-projektfilen. Men om du har sett de senaste skyltarna så ingår det två stora där. En stor dubbel, och en stor enkel.
![]() |
![]() |
![]() |