![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Kan det ha varit portalerna, som låg och störde för mig. När jag höll på och försvenska en tyska bana med en massa portaler och semaforer, där jag började byta ut semaforerna mot dina beta-signaler. Då fungerade signalerna kanonbra ett tag och rätt som det var, så kunde dom vissa en helt annan signalbild, än vad som var tänkt. Sitter just nu och funderar, om detta skede samtidigt som något tåg gick in eller ut från portalerna.
![]() |
![]() |
#122 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Hei!
Jeg mangler en del KUIDS som jeg ikke klarer å finne noensted, kan dere hjelpe meg? Her er de: på SJ Xoa5A/B Motorvagn Leveransskick 1948 3.11 mangler jeg: <kuid:67375:1025> <kuid:67375:1028> På deres Teakvagner mangler jeg disse: <kuid:328014:1179> <kuid:328014:1250> <kuid:67375:100015> <kuid2:328014:100:1> Takker på forhånd for hjelp! mvh Kaaje! Senast redigerad av kaaje den 2010-11-13 klockan 22:25. Anledning: skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Hej
Länken för att ladda ned "Sv. Baggage v2" i tråden http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27941#3 verkar vara bortslarvad.
![]() |
![]() |
#124 |
Medlem
|
![]()
Antagligen är grundproblemet att jag är trött och det är sent, men jag kan inte finna följande kuid när jag installerar ångloket lit J.
Unknown Location: <kuid:328014:1070> Unknown Location: <kuid:67375:1132> Unknown Location: <kuid:67375:1133> Unknown Location: <kuid:67375:1158> Unknown Location: <kuid:67375:1160> Unknown Location: <kuid:67375:1161>
![]() |
![]() |
#125 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() Blir nog åtgärdat när dom läser detta ![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
<kuid:67375:100015> är tillfälligt bortslarvad, men den kommer tillbaka snart, och då i tredje posten i denna tråd: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27941
![]() |
![]() |
#127 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Klanten:
![]() |
![]() |
#128 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Allt ska vara återställt nu.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2010-11-14 klockan 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Jag skulle vara tacksam om du Owe, och ni andra som använder portaler, kan testa denna version. Rapportera sen resultatet här.
-[/quote] -- Hej! Jag har testat TrainzsMonitor 3.12.3b Och det ser lovande ut, men tyvärr så dyker felmeddelandet upp när ett tågsätt går in i portalen. Det har ingen betydelse om STL-vagnar finns med eller inte. -- I medelandefönstret dyker det upp följande: TrainzMonitor-3.12.3b PortalTunnel "Consume Done" A consist (train) has beeen deleted -- Det sista meddelandet upprepas ett antal gånger och den Röda Punkten kommer. Se bifogad bild. Efter stängning av felmeddelandet fortsätter spelet klanderfritt. __ I meddelandefönstret: "PortalTunnel" "EmitTrain" A new Consist (train) was created. --- Hälsningar Owe Senast redigerad av owesafstrom den 2010-11-14 klockan 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Kan mycket väl ha varit orsaken, då Signal Library i nuläget använder samma typ av felaktiga "eventhandler" för portalhantering. Jag håller ju på med signalerna just nu, så jag ska införa den nya rutinen även där. Även du kan testa betaversonen av STL Trainz Monitor (STL TM) på din bana med portaler, och generera tåg, för att se om det fungerar. Kom ihåg att placera ut minst ett STLEB-fordon så att TM startar.
![]() |
![]() |
#131 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Då ska jag titta på detta med portalens "konsumering" av tåg. Förmodligen saknas det ett meddelande till TM, även här.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2010-11-14 klockan 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Medlem
|
![]()
Växlingen klagar så fort de börjar skjutsa så kraschar scriptet. De hävdar att det är svårt att få någon produktion om man måste köra som om man var på en museiebana och körde efter MRO SÄO som förbjuder skjutsning.
För att repetera. * Koppla samman ett lok med STL koppel med en vagn som har STL eller STV koppel. * sätt fart på växlingsättet. * Koppla i sär mellan lok och vagn. * Bromsa loket. Scriptet kommer någonstans mellan de två sista punkterna att dö med följande felmedelande: msTrainMonitor : Thread Exception: ER_NullReference, line 1130, file mstrainmonitor_09.gse (1)
![]() |
![]() |
#133 |
Medlem
|
![]()
Mera klagomål ifrån växlingen.
Om man kopplar en vagn på var sida om loket (Alla fordon har STL koppel) så kraschar också scriptet nu med följande felmedelande: msTrainMonitor : Thread Exception: ER_NullReference, line 1144, file mstrainmonitor_09.gse (1) Trainz 2010, build 43434. STL koppel påstår sig vara version 3.11 Det verkar inte som om jag skall syssla med Trainz idag jag bara triggar buggar så fort jag tittar på scripten.
![]() |
![]() |
#134 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#135 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Om det är till någon hjälp, så kan jag upplysa om att jag precis har provat att utföra alla ovan nämnda procedurer, som Bear beskriver, (+ några till) i mitt 2009 (med alla senaste STL-updat. inst.).
Har provat med ett flertal olika lok och vagnar (inkl. några med STW-koppel) inblandade, och allt fungerar felfritt (inga krasher, blinkande "rödljus", eller felmeddelanden som ploppar upp). EDIT: Alla tågen uppförde sej helt korrekt oxå.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-11-15 klockan 22:45. |
![]() |
![]() |