![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Trainz Monitor fungerar absolut inte tillsammans med Portaler. Eftersom jag bara använder AI-driver, är portaler ett måste för att få till en fungerande tågtrafik enligt mina intentioner. STL-produkterna är ett fantastiskt tillskott till spelet och jag beundrar dom verkligen, men det är synd att jag inte kan använda dom fullt ut.
Hälsningar och GOD JUL till er allesammans. Owe |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Screenshots är alltid bra vid skriptfel. Har du testat olika portaler?
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Senast redigerad av owesafstrom den 2010-12-13 klockan 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
1. Har du någon kuid2:nnn.nnn.1 av samma komponent installerad? I så fall testa med att ta bort den. Men Trainz ska alltid ta den senaste versionen, så det är kanske lite långsökt. 2. Avinstallera STL Common Source och STL Trainz Monitor. Gör sen en "quick database repair". Efter det insallerar du de senaste verionerna av STL CS och STL TM, igen. 3. Till sist. Vilken Trainz Version (3.n) och vilken build har du?
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Vad jag skulle kunna tro är att du inte har installerat den senaste, I.o.m att svenolov inte postar högre kuidnummer, vilket hjälper mig, och säkert flera.
(<kuid:100:100>, <kuid2:100:100:1>, <kuid2:100:100:3> o.s.v.<)
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag har utfört de olika punkterna ovan och provkört. Jag har inte fått några felmeddelanden och det är bra. STL-koppel och Couple-command har jag däremot inte fått att fungera tillsammans. Jag är tacksam för din hjälp och ber om ursäkt för att jag tog i lite för mycket i förra inlägget. Till sist: Min Trainz Version är TS2009 3.1 och build 41844. Hälsningar Owe Senast redigerad av owesafstrom den 2010-12-13 klockan 21:38. |
|
![]() |
![]() |