![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() ![]() Hej Jag menar inget illa med att föreslå att du kanske skall prova RW2. (slänga Trainz i papperskorgen var ju bara mer på skämt) Jag har lämnat MSTS efter mycket protester.( det tog tre år innan jag "bytte") Jag har inte börjat bygga rutter än, men allt har sin tid. Man kommer in i spelet mer och mer, lär sig lite mer för varje dag Låt Trainz vila ett tag. Jag har låtit MSTS vila nu. Får se framöver, men jag föredrar editorn i RW MSTS är mer realistiskt, men med "sämre" grafik, jag kan inte komma på vad som gör att grafiken i RW är trevligare, men något är det (den känns modernare), även om RW har sina brister jämfört med MSTS. Trainz har jag lagt på hyllan för länge sen (har nog alla versioner upp till 2010), orkade inte med dessa ständiga uppdateringar, som inte var kompatibla med tidigare version. Kändes som det bara handlade om att blåsa folk på pengar..... För övrigt så är Trainz mer en modelljärnvägs-simulator, det är helt OK om man gillar det. Detta blev mest svammel. ![]() Edit: Jag gillar verkligen MJ, men då skall man kunna ta på grejorna ![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-11-15 klockan 02:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
OBS
Jag har inte lagt ner planerna på att releasa KMJ delux.inkl. Mazz signaler. Kanske eventuellt en "lite skarpare version" av JBJ 2, men det får bli när det blir KMJ har förtur ![]() Jag skrev att "Jag har låtit MSTS vila nu", det betyder att jag har inte lagt ner MSTS ![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-11-14 klockan 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2009
|
![]()
Ominstallation verkar vara det som gäller. Då är problemet att jag köpte spelet online och laddade ner det från Auran. Fråga: Är det ngn som vet vägen till en eventuell ominstallation på Aurans ganska röriga hemsida, eller ska jag ta första bästa DVD-version jag lyckas få tag i och sedan använda de koder jag fick vid nedladdning? Vill ju inte bli av med CM konto, DS etc.
Undrar en fortsatt trött och förvirrad Citrohn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Du kan gå till PlanetAuran och din profil. Där ser du vad du har köpt och där har du även möjlighet att ladda hem det igen.
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Ja det är otroligt snyggt landskap i RW(2), nästa otroligt snyggt...., man häpnar. ![]() Med animerade himlar mm, och nu även ljus på loken. Roligt att se lite rörliga människor också, som inte ser ut som streckgubbar, ja där är mycket godis i RW, underbart ljud mm Jag kör allt på max, så man inte missar något ![]() Har märkt att det gäller att bygga rutterna "rätt", annars blir det som en Fransk rutt jag testade, hack och dålig frames (Route Paris- Maubeuge) Den kan jag INTE rekommendera, tråkig också, bara rakt fram hela tiden och datorn gick på knäna..... Inte ens värd att ta några skärmdumpar på Det är ju landskap som jag gillar mest. ![]()
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Har du MSTS? Hur ser du den, som riktig simm eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Tror Svenolov skämtar lite där?
Svenolov har MSTS enligt hans profil. Jag tycker trotts allt att MSTS är den bästa simulatorn om man vill köra, den har bäst körkänsla, trotts att den är ganska gammal! ![]() Måste säga att jag (också) tycker att Trainz känns som en modelljärnvägssimulator, jämfört med de andra simulatorerna, men den behöver ju inte vara dålig för det. Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-11-15 klockan 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Skämt? Jag vet inte. Få se hur svenolof svarar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ibland startar jag MSTS för att bara sitta och köra. Håller med dig lite grand där, Bombardier. Men Trainz har kommit ifatt. Mitt intresse är simulering och logistik. Då blir det mycket programmering, det som jag tycker mest om. När det gäller detta är det ingen utav de andra som slår Traniz på fingrarna.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2010-11-15 klockan 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |