![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Angående det historiska - jag har för mig att den här ritningen skall vara hur loket såg ut runt 60-talet. Jag har hittat cirka 4 foton på den här loktypen och inte ett enda ser faktiskt lika ut - de tycks ha ändrat utseende från tid till tid... Vad jag planerar att göra är att ta bort den övre tratten på skorstenen, gnistsläckaren, eftersom den iaf skulle behöva göras transparant med alfa maskning vilket är onödigt komplicerat. När det gäller om lok 10 var vedeldat så har det varit både och enligt bilderna jag såg. Den här påbyggnaden är nog dock för kol tror jag - enligt en bild jag såg av ett vedeldat lok så var den utbyggnaden bredare, ända ut till kanten - den här träpåbyggnaden är bara i mitten av tendern. Tillbyggnaden för ved verkade också gå lite längre bak men det hela är svårt att avgöra.... Det tycks ha ändrats en hel del genom åren. T.ex. så har jag inte hittat någon bild där de har tre pucklar som ritningen har - så jag tänker ta bort den som är närmast hytten då denna måste kommit till senare av någon anledning. Lustigt nog så tycks denna tredje puckel tillkommit EFTER att man bytte till ellyktor i fram - så min plan är att ha kvar ellyktorna (det sitter ju en elgenerator mellan hytten och tredje puckeln). För övrigt - finns det någon Trainz standard på hur många mm över spåret som ett smalspårskoppel skall vara? Vilken koppelhöjd håller t.ex. de fåtal 891mm vagnar som finns? |
|
![]() |
![]() |