Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-05, 15:32   #11
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Snyggt!

Glad om den finns i testversion innan semestern, Ha! Det tog mig ett år att bygga min första modell, en låda på fyra hjul (Läs: G3/Gs vagn) så med den här takten så är du definitivt inte långsam på att bygga!

Får man fråga vad det är för 3D-program du kör? Antar att du skall köra den genom Blender till Trainz och animera den på vägen.

Balansen mellan jämna former och lågt polygontal är alltid klurigt, men man skall inte fega alltid. Datorerna blir ju bara kraftfullare och det brukar inte vara något problem att köra lok med 70 000 polys. Sålänge de inte förekommer i samma utsträckning som gräs och träd på ekans banor så gör det nog inget med en 15 000 polys för ett ånglok. På min TGOJ Y3a så siktar jag mot 10 000, ligger på 7500 nu, utan att ha speglat kolv- och slidstyrningen. Kan upplysa om att pannan och hjulen har 24 segment, domarna och skorstenen, 16 och lyktorna har 12 segment på densamma.
Personligen tycket jag att du kan kosta på dig 10 segment på dina lyktor, för mig är de nämligen en väldigt stor del av ett (svenskt) loks utseende.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:23.