![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
S*itsnyggt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
I mitt tycke är det väl inte riktigt vackert, snarare på svengelska lite underful med sitt uderbett och märkliga arangemang med pantografen men ett måste för många hembyggda banor. Härligt bygge Lan.
Stickanw
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Av misstag lär man sig nåt nytt! Hade råkat fippla bort högersidan på X9A och det var bra för det blev mycket lättare att skärskåda inredningen. I fortsättningen kommer jag att göra höger-, vänster sida och gavlar som separata element som man kan "glömma" vid inspektion av inredningar! Bild 1:
Hytten ligger på planeringsstadiet och bilden visar en X9A-hytt. Rött skall bort (modernt krafs) grönt vet jag men det blåa får ni gärna hjälpa mig med!!!! Bild 2.
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
De nere till höger i bild, är vridreglagen till kokplattan/orna. Det syns om man tittar ordentligt på lappen bredvid, och det är dessutom precis samma arrangemang på Y1 som jag har ganska bra koll på.
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Lan! Har du prövat med vit text i hytten? Skulle tro att texten blir mer lättläst - åtminstone för mina gamla ögon.
Häftig paprika. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Snyggt LAn!
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Väldigt snyggt Lan!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Tyvärr kan jag inte ladda upp några bilder just nu, verkar vara fel nånstans. Har påpekat till Fredrik. Vi får väl ta en behövlig "timeout" så länge.
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Har gjort en hel del idag och tror jag lyckats få till vagnar med inredning ganska bra? Nu återstår en förarhytt och det beror på om jag kan få bra bilder från den (nån som bor i närheten av X9 kan kanske göra en "fotosafari" i förrarhytten?????
UA9 har fått en lyxig 1:a-klassinredning och U9orna har iallafall fått en s.k. "toahytt" för att kunna komma in i vagnarna och vandra runt med "Å" och "´". Det var det för idag:
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Snyggt Lan som vanligt!!
![]() ![]() Har hittat fler bilder på X9 även inne i tåget vid sittplatserna: http://www.mfsbw.se/x9.htm |
![]() |
![]() |