Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-13, 11:25   #76
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Ser riktigt bra ut!
Jag har några småsaker jag hade tänkt att lägga till, samt fixa som redan finns på loket, men det gör jag nästan smidigast sedan när jag har din textur att kolla på, så att jag lättare mappar in dom detaljerna.

Sen angående "plattan" för tågvärmen så skulle jag vilja påstå att den ska vara i samma färg som kanten på gångbordet, fast kanske något smutsigare.

//Marcus

Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2011-07-13 klockan 11:31.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 22:03   #77
rely
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Standard

Snyggt Marcus och ekan! Man undrar ju ibland om ekan inte bara har gått ut och fotat en riktig T23:a och säger att det är Trainz.
Gammal 2011-08-07, 23:04   #78
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Har precis skickat lite nytt material till Marcus.
Lite riktigare bromsdetaljer, mm, mm.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg unnamed_20110807_0033.jpg (210.2 KB, 277 visningar)
Filtyp: jpg unnamed_20110807_0038.jpg (190.8 KB, 278 visningar)
Filtyp: jpg unnamed_20110807_0032.jpg (237.4 KB, 278 visningar)
Filtyp: jpg unnamed_20110807_0034.jpg (190.6 KB, 279 visningar)
Gammal 2011-08-08, 01:14   #79
Mawkish
Medlem

Standard

Otroligt vacker!
Gammal 2011-08-08, 03:33   #80
GBSF
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mawkish Visa inlägg
Otroligt vacker!
Kan inte mer än hålla med. Kommer den med en realistisk hytt också?
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 08:24   #81
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Har precis skickat lite nytt material till Marcus.
Lite riktigare bromsdetaljer, mm, mm.
Ekan, handräckena vid t.ex. hyttdörren.... är de i 3D eller är det en textur detalj? Kan ärligt talat inte avgöra från den här vinkeln vilket är imponerande om det är textur.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 21:55   #82
ekankal
Veteran

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Ekan, handräckena vid t.ex. hyttdörren.... är de i 3D eller är det en textur detalj? Kan ärligt talat inte avgöra från den här vinkeln vilket är imponerande om det är textur.
Alla ledstänger, räcken, osv. har Marcus gjort i modellen.
Jag har bara lagt till skuggor under alla, för att det ska se mer "levande" ut .
Gammal 2011-08-08, 22:17   #83
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Det är ju fasen att ni inte kan fixa strålkastbelysning på underreder så att man kan få njuta ordentligt.
Tjusigt bygge!

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 15:17   #84
Painkiller
Medlem

Reg.datum: Nov 2011
Standard

Det är kul att mina bilder kom till nytta för er.

MVH/Ollie Ahokas
Ollies trainstuff!
Painkiller besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 20:06   #85
rely
Medlem

Standard

Förlåt om jag nu anses som girig. Men hur går det med T23;an? Är detta bygge nedlagt?
Gammal 2012-04-21, 20:33   #86
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rely Visa inlägg
Förlåt om jag nu anses som girig. Men hur går det med T23;an? Är detta bygge nedlagt?
Det, tillsammans med alla mina andra byggen står stilla för tillfället då jag ej har tid att prioritera dessa projekt före jag hunnit avsluta dvs skolprojekt.
Sedan har jag även givit Ekan tillåtelse att lägga upp modeller, han anser är duliga, för download, det skulle bland annat inkludera T23:an.
Men nu var det ett tag sedan jag kollade över modellen i sig och kan ej på ram arm komma ihåg precis vad som återstod på den.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 16:37   #87
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Det, tillsammans med alla mina andra byggen står stilla för tillfället då jag ej har tid att prioritera dessa projekt före jag hunnit avsluta dvs skolprojekt.
Sedan har jag även givit Ekan tillåtelse att lägga upp modeller, han anser är duliga, för download, det skulle bland annat inkludera T23:an.
Men nu var det ett tag sedan jag kollade över modellen i sig och kan ej på ram arm komma ihåg precis vad som återstod på den.
På de skärmbilden ni släppt hittills så tycks den hålla lika hög kvalitet som det bästa som släppts hittills till Trainz så ni måste ha höga krav!
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 21:22   #88
ekankal
Veteran

Standard

Tyvärr måste jag meddela att min dator har totalkraschat.
Och klantigt nog, så hade jag en extra (intern) hårddisk, med alla backups sparad på, monterad i samma burk, och den har oxå fått stryk.
Så nu sitter jag och försöker rädda filer manuellt ur båda hårddiskarna (evighetsgöra).
Peppar peppar, men det ser ut som att det går att rädda hela localmappen till mitt Trainz i alla fall, den har bibehållen storlek, och hash-mapparna verkar vara läsbara, har lyckats kopiera ca 15% av dessa hittills.
Återstår att se sen (om man nu lyckas kopiera resten oxå) om dom är intakta, det får man svar på först när man kopierar in localmappen på nytt, i ett nyinstallerat spel, annars är 4 års arbete borta med vinden, och då kastar jag nog in hatten, är jag rädd för.
Gammal 2012-04-22, 23:31   #89
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Ekan, sånt får bara inte hända!!!! Alla dina ovärdeliga saker FÅR inte försvinna!!! Ring 112 eller sjöräddningen eller vad f-n som helst men återskapa det du gjort! Annars går en ovärdelig skatt till botten som Titanic.

Med mitt djupa deltagande i sorgearbetet:

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Tyvärr måste jag meddela att min dator har totalkraschat.
Och klantigt nog, så hade jag en extra (intern) hårddisk, med alla backups sparad på, monterad i samma burk, och den har oxå fått stryk.
Så nu sitter jag och försöker rädda filer manuellt ur båda hårddiskarna (evighetsgöra).
Peppar peppar, men det ser ut som att det går att rädda hela localmappen till mitt Trainz i alla fall, den har bibehållen storlek, och hash-mapparna verkar vara läsbara, har lyckats kopiera ca 15% av dessa hittills.
Återstår att se sen (om man nu lyckas kopiera resten oxå) om dom är intakta, det får man svar på först när man kopierar in localmappen på nytt, i ett nyinstallerat spel, annars är 4 års arbete borta med vinden, och då kastar jag nog in hatten, är jag rädd för.

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-23, 05:40   #90
ekankal
Veteran

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Ekan, sånt får bara inte hända!!!! Alla dina ovärdeliga saker FÅR inte försvinna!!! Ring 112 eller sjöräddningen eller vad f-n som helst men återskapa det du gjort! Annars går en ovärdelig skatt till botten som Titanic.

Med mitt djupa deltagande i sorgearbetet:
Lennart, tack för dina tröstande ord.
Jaa, just nu känns det segt, när man inte vet om hela räddningsoperationen är förjäves i slutändan, eller inte.
Får väl hoppas om inte annat att Marcus har kvar allt material jag har skickat på T23 & T43-loken till att börja med (T44-loken hade jag dock räddat på "hemlig ort", så dom kan man släppa i uppdaterde versioner i alla fall).
Men det är ju så MYCKET annat oxå, bl.a en drös mer eller mindre färdiga ommålningar på dina ånglok, vädrade rälsbussar, X5/8, X7 i äkta "Lysekils-vädring", och hinkvis med vagnar å lok av alla de slag, och en massa annat som man har dragit på, som skulle ha laddats upp med tiden, för att inte tala om nästan 4 års byggande på min egen "lilla" rutt .
Men det är bara att be till högre makter, och hoppas att det går vägen.

PS. 25% räddat?? hittills, är tvungen att ta hash-mapparna en och en, annars låser sej hela sk*ten mitt vad det är, och jag blir tvungen att "rycka ur sladden" för att kunna starta om, och jag vet inte hur många sådana omstarter krasch-diskarna pallar, innan dom stendör.
Dessutom har det krävts ett antal "chkdsk"-körningar för att överhuvudtaget få liv i dom, och varje gång försvinner det X antal MB, så det är ett nervöst jobb kan man lungt säga.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:58.