![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#30 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Efter ett antal dagars intensivt arbete med omändringen av ”Svensk cabbana” till äldre signalredskap har jag kommit till tids ende: Banan har tagit farväl. Det skedde när den öppnades torsdag fm.
Det var en raserad bana jag möttes av: Osynliga master hade försvunnit eller blivit fastlåsta. Alla inställningar i vägskydden och de två återstående osynliga master hade försvunnit. Alla lutningstavlor hade gått upp i rök. Av hastighetsbegränsningarna återstod en gul rund platta. En stoppbock med osynlig master fanns inte kvar. Ett vägskydd hade försvunnit, ett annat ändrat läge. Det torde vara ganska klart att det finns en illasinnad koppling mellan vägskydd och äldre signalredskap. Det här är ett stort problem därför att vägskydden är kryddan i en bana. Det gäller inte minst stationsbommarna. Utan vägskydd är banan endast en järnväg omgiven av hus och natur. Det är mycket beklagligt att när det var testdags för kombinationen vägskydd/äldre signalredskap så hade jag tvingats till trainz-time out. Det är väl inte alldeles omöjligt att jag kan avbryta alla Trainz-aktiviteter och bygga upp en testbana. I pdf-filen har lite dokumentation sammanställts. Nisse |
![]() |
![]() |