![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Själv tycker jag att det är bra att de ligger på sidan, det underlättar otroligt när man har massor av växlar nära varandra, då ser man lättare vilken växel de tillhör och det är lättare att växla rätt växel när man trycker på pilarna.
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
När jag kör i växelgator stänger jag av On screen help och försöker träffa växelkloten med musen och då vill det till att target ligger på växelklotet och inte i spårmitt. Men som sagt, var och en har en egen uppfattning.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jag hakar också på den här debatten med en åsikt. Som LAn säger, target ska ligga över växelklotet, det är det bästa i dom flesta lägena.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Här kör man ett tomtåg från Wij bruk mot Linghed, förbi Brattfors och vad händer? Jo, framför det ännu ej byggda stationshuset i Jädraås så spårar eländet ur! Snacka om pinsam olycka - alldeles bredvid trafikchefens bostad...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Jag bara lägger in en post här för att säga att DONJ projektet inte är dött men just nu så har vi tyvärr inte tid att jobba med det.... så det ligger lite på is så att säga.
När arbetet kan komma igång igen är lite svårt att säga, det beror lite på när vi får tid över igen - just nu tar jobben upp tiden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Ack ja, budgettider är inte bra för hobbyn men vi kommer tillbaks, var så säkra. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Tänkte bara berätta att arbetet att anpassa DONJ:s rullande materiel till animerade smalspårskoppel pågår för fullt. Så när Svenolof, Korvtiger och LAn är klara att släppa dom så kommer det att finnas vagnar och lok från DONJ också. MVH / björnL Senast redigerad av bjornl den 2011-10-30 klockan 18:46. |
![]() |
![]() |