![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej spyfrog
Det ser jättebra ut, hoppas texturera kommer väl till pass. Hmm, snart får jag lov att damma av Norrsundet igen. MVH / BjlrnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Det går sakta frammåt. Detaljer på tenderns undersida är dagens jobb. Detta inkluderar bland annat bromsen - man vill ju kunna stanna....
tender_bromsar.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
|
![]()
Jag sitter och försöker klona bort en gubbe från tendern till ULJs "Thor" som är en nära kusin till nr 10.....
Varför finns det inte ett Photoshop filter för att ta bort gubbar som klänger på tåg? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det finns massor av verktyg som man kan göra det med. I den senaste varianten (CS5, kanske redan i CS4) så finns det ett otroligt smart verktyg där man markerar det man vill ha bort, och vips så är det borta och igenfyllt på ett mycket realistiskt och övertygande sätt! Dock så för man klara sig utan det om man som jag kör med CS2. Hojta till om du behöver hjälp!
![]() |
#35 |
Medlem
|
![]()
Tack för tipset Korvtiger - jag tror att verktyget du tänker på heter lagningspensel och finns från CS3 eller Photoshop elements 5-6?
Jag vet dock inte om den är så bra i detta fall, skall testa. Idag har jag iaf jobbat mera med själva modellen av loket (hytten för att vara exakt). Det är mycket kvar, jag skulle vilja komma frammåt lite snabbare. Jag var dock tvungen att jäklas med datorn ett bra tag innan jag kom fram till att jag måste stänga av vissa 3D accelerationer i Nvidia drivaren för att mitt gamla 3D program skall funka i Win7 (det är gjort för Win2k generationen). bild7_mktkvar.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej spyfrog
Snyggt jobbat ![]() MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Dom nitraderna är riktiga läckerheter, utan BUMP förmodar jag?
![]() |
#39 |
Medlem
|
![]()
Nitraderna är från ett foto av sidan på ULJs "Thor" tender - mkt riktigt ingen bump.
Efterson Björn hade koll på vad Uppland hade för dragkraft så var jag tvungen att kolla upp vad ett Falulok hade - 4508 kp. Muhaha. Mer än dubbelt så starkt som Uppland! Senast redigerad av spyfrog den 2011-09-22 klockan 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
Loket är dessutom fyrkopplat, väger mer (=större adhessionsvikt) och har överhettare vilket jag är tveksam till att Uppland hade, det gör en del det också!
![]() Ser fram emot att få se denna maskin på spåren, är det någonting jag gillar så är det tenderlok för smalspår, VGJ 24, BLJ Thor, och DONJ 10. Mmm! ![]() Sedan så måste man ju skryta lite, TGOJ Y3a 125, 7740kg (kp) dragkraft...
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2011-09-22 klockan 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Experimenten lär fortsätta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
|
![]()
Det är inte klassikern auto-create 1 som saknas? Om du inte har några fel så pekar allt på att det är den som saknas. Kolla i Content Creator Plus om du kan se meshen annars, ser du den där så är det configen som det är något fel på.
![]() |
#43 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Får bli morgondagens jobb tror jag. Så här ser hela lok med tender ut just nu: bild8.jpg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Mums, är det enda superlativ som jag kommer på just nu!
![]() |
#45 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |