![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#106 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Vackert!!!
![]()
![]() |
#107 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Vackert!!!
![]()
![]() |
#108 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2011
|
![]()
Mycket snyggt Basse! X10.an är ju grymt snygg även X60 ser mycket bra ut!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Tack tack,
Bönan: Jag är tveksam till export för MSTS, jag har ingen kunskap om det själv - det krävs tillräckligt med slit för RW just nu (måste än en gång säga att utan Mawkish och även Mazz skulle det ta ännu längre tid) Med två vagnar, 2 boggis och det flesta detaljer klara ligger jag på 25k polys. Mycket går såklart att LODa bort annars är risken att det blir väldigt tungt. T.ex. jämförelse med Mawkish's Zss och Marcus Td så kan de vara lite tyngre på polygon-sidan eftersom det inte kommer vara så många i samma scen. Med ett pendeltåg på minst samma polyantal så kan det finnas betydligt fler i samma scen på en station eller bangård. Så det är några parametrar att brottas med för att bestämma detaljnivån. Klarar Msts det?
![]() |
#110 | |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#111 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej Basse!
Superfina tåg du utvecklar! Lycka till i forsättningen. Jag tror inte MSTS klarar, men kanske med ORTS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Totte, det finns väldigt detaljerade tåg till MSTS som MSTS klarar bra. När community-ware var aktuellt förut så visade någon en bild på ett superdetaljerat ånglok till MSTS, som fungerade bra. Men OpenRails klarar ju helt säkert det här tåget.
![]()
![]() |
#113 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Tåget är verkligen mycket snyggt! Man skulle ju vilja ha det i MSTS. Vilket 3d-program använder du? Gmax klarar av att exportera till MSTS format. (.s) .sd-filen får man kopiera från ett annat tåg. Texturerna har du väl redan, så de ska konverteras till .ace och det är enkelt. Och så måste du nog reducera några polygoner för att det ska fungera, men jag förstår om du har fullt upp med att få in den i Railworks.
![]() Gmax gamepack (för export till MSTS) finns här: http://download.microsoft.com/downlo...axGamePack.exe |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Super duper-arbete Basse! Snyggt som f**...
![]() Angående att konvertera till MSTS så är det ju inte "bara"... Som ofta då... ![]() Som Basse påpekar också, polygonantalet är ju en aspekt att ta hänsyn till. Det är ju inte ett unikt ånglok som bara finns i ett ex i en scen, utan det här fordonet inte bara kan, utan det förekommer i flertal i en scen. LOD är således absolut att föredra för ett sånt här tåg. Och att lodda till MSTS är inte helt gjort i en handvändning, det är i princip en polygon-nedskalad modell för varje lod-nivå. Så det är en del pyssel att få till det. Men absolut är det ju görbart med hänsyn till ovanstående, men man kommer också till vem ska göra det... Men, vem vet, ORTS har ju deklarerat nya format, som både tar hänsyn till bakåt-kompatibilitet (one way!) och nya möjligheter... kanske ett nytt format i ORTS-miljön kan öppna möjligheten för både det ena och det andra när det så blir känt vad det då ska innehålla och hur det ska byggas... |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Nu är jag här och gnäller igen
![]() ![]()
![]() |
#116 |
Medlem
|
![]()
X60n är på vift hos Mawkish en sväng, men även han är på vift så det har stått stilla ett tag nu. Men det kommer nog igång så småningom. Har ganska fullt upp själv med skola och jobb men det gömmer sig en och en annan sak i verkstaden under tiden som kanske vill visa upp sig snart med...
![]() |
#117 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2012
|
![]()
Hej Basse
Har följt X10:an och läst vad som skrivits om den här på forumet. PågaTåg har man åkt ett antal gånger de senaste 25 åren. Nu finns den inte kvar i Skåne längre, det går väl fortfarande några maskiner runt Linköping tror jag. Det hadde varit väldigt kul om den kom ut ifrån byggverkstaden någon gång. Malmö C utan PågaTåg stämmer liksom inte. Den behöver inte vara perfekt, jag skull gärna downloada en Alfa version! X60 är inte så dum den heller. Den kan man ju köra till Köpenhamn med. Om jag nu blir klar med Öresundsbron någon gång, med tillhörande CityTunneln. Men X60 kommer säkert att finnas kvar länge till. Lokförarna gillar den skarp, jag känner flera förare som kör den. Mvh // Gert@Malmö Ps. Säger man henne om tåg, som säger om båtar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Här kommer jag in o bumpar igen!
Hur går det, Basse och Mawkish? ![]()
![]() |
#119 |
Medlem
|
![]()
Jag har haft några andra projekt igång som jag tidigare nämnt så X60n har dessvärre inte fått lika mycket kärlek som de andra på senaste tiden.
Men det som behövs fixas är mellanvagnarna med strömavtagning och sedan hytten om jag ger mig på den samt det jag inte är nåt vidare bra på är att få till ordentlig textur. Men den rullar på ganska lugnt i RW:
![]() |
#120 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Mycket vackert Basse!
![]() Mitt deltagande i X60:n är väl mer eller mindre obefintligt nu när man tog en längre paus från RW. Basse har under den tiden lärt sig allt(och lite till) om hur det ska exporteras och konfigureras för RW så jag pysslar med lite annat istället ![]()