![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Hytten på en C14h. Kul du vill bytta liter mer på hytten! Grymt arbete Lan! Senast redigerad av GBSF den 2012-04-13 klockan 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Har glömt verkligen och säga tack, så jag säger det nu: Tack så mycket för vagnarna, lan! Uppskattas jättemycket!
![]() Jag är kvar där med intredningen i själva vagnen, det ända jag vill peta på. Om du läser mitt tidigare inlägg så kan du dra lite fakta ifrån det. Men det jag vill noga allra mest i inredningen iaf: Bruna innerdörrar (ej övergångsdörrarna mellan vagnarna) och inga "halvväggar" mellan sittplatserna. Kan det ordnas? ![]() EDIT: Glömde också att tillägga att det är lite fel på C4-C14, då luftintaget (den över mittendörren) och "dörrplattformarna" (de precis utanför dörrarna) sitter fel, de har skjutits bakåt på vagnen på något vis. Även yttertexturerna på C14 är tyvärr fel, den ska vara ljusare, och underredet (det svartfärgade under det blåa) ska vara mörktblått. Likaså på C13 (osäker om de andra typerna) så ska den vara mörkgrönt. Hoppas jag inte är för gnällig, vill bara hjälpa till ![]()
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-04-13 klockan 08:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det visade sig att texturerna försvann och blev förvridna ibland vid gång i tunnlar så jag har tagit bort alla reflective maps. Dessutom en del ommappningar samt att C1-C5 fått "rätt" vindrutetorkare. Så om ni vill kan ni ladda ner de två hytterna igen från denna post:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....44&postcount=1
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jo, jag märkte också att luftintagen sitter fel på vagnarna. Du får säga till om du behöver mer och bättre bilder på hytten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]()
Ja, det går att ordna, med det kommer att ta ett tag!
Citat:
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Jag lägger upp massor av bilder under byggets gång just för att ni skall kommentera sådant som t.ex. färgsättning, Förut var C14 för ljus nu är den för mörk, fel färger m.m. Det vore hyggligt om ni kunde meddela sådant under byggets gång inte när vagnarna börjar bli klara !
Att detaljer flyttar sig händer och det är bra att ni kommenterar efter beta-releasen för det syns kanske inte på bilderna. Att ta bort innerväggar är inget problem, bara att radera, men sen måste massa soffor få ryggar, men även det går att ordna, men kommer att ta tid.
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
EDIT; Så, nu kanske det kan bli rätt så det passar alla. ![]() Senast redigerad av GBSF den 2012-04-13 klockan 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Jag tror det hänger ihop så här:
C14 lackerades i Bernadottblått (se bild - samma färg som svenska flaggans blå). Nere i tunnelbanans elbelysning ser färgen mycket mörkare ut än i dagsljus. Dessutom blektes väl färgen med åren så den såg ut som på GBSFs bild. Nu målar jag vagnen i orginalfärgen och dessutom en "sol-blekt variant. Köper ni detta koncept ![]()
![]() |
#11 | ||
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
Lite mer jag tänkt på, att mellan vagnarna på C13-C14 är avståndet väldigt kort (vagnarna sitter "fast" i varandra), kan du flytta ut vagnarna lite? EDIT: Citat:
Glöm inte och lägga till de neonfärgade markeringarna vid sidan om kopplet på GBSF's bild.
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-04-13 klockan 17:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Veteran
|
![]()
Hörru X2,
nu är du tyvärr för senkommen med dina önskemål. Avståndet är taget från ritningen och nåra fåniga neonmärkningar blir det inte !!!! BASTA! Citat:
![]() |