![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#226 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
Jätte snygga vagnar som du gjort. Ladda ner de och försökte få de in i TC (Trainz Classics) utan framgång. Det saknas kuids och jag ser de inte i railyards. Förresten har du gjort de här vagnarna i Google sketchup? Hur konverterar man allt till Trainz då? Fick en gång hjälp av en person som konverterade en av mina object till trainz som jag hade gjort. Så jag är intresserad av att lära mig det.
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=25317&page=2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Nu är det så med mig att jag är en "envis liten skit" som gillar utmaningar så jag skall göra klart dessa, numera 8 vagnar! Dom kommer inte att bli perfekta avbilder av originalen men troliga kopior! Dessutom, som pensionär, har man ju bara fritid
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#229 |
Veteran
|
![]()
Det är bara att höra av sig när dom är klara!
![]() |
#230 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Frågan därefter som du ställer får LAn svara på.
![]() |
![]() |
#231 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Jag bygger och testar i TS2010 och kommer inte att ens försöka göra nån bakåtkompatibilitet (eller framåt[TS2012]-dito heller)! Mina vagnar bör fungera i TS2009 men ingen garanti ? Alla versioner före TS2009 kan man väl lämna in till återvinning nu när även N3V släppt ansvaret för dom? Ett gott råd: Skaffa TS2010 eller ägna er åt nåt gammalt, det finns ingen chans att kunna köra allt nytt som produceras annat än i TS2009/2010 !
![]() |
![]() |
#232 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]() Citat:
Men som sagt bra att höra att allt är bra med dig. ![]() Jag tycker nämligen att det är viktigt att han/hon som bygger en modell tycker att det är kul och att det inte ska kännas som en plåga. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Veteran
|
![]()
... något så när lika originalen, tror jag?
![]() |
#234 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#237 |
Veteran
|
![]()
Det blev mycket pyssel med inredning och färger och jag vill tacka alla som förökt hjälpa till, det är inte lätt för en som åkte T-banan senast 1953. Sista vagnen som fått invändig kosmetika är C4 (t.o.m. glasskärmar vid dörrarna). Vad som återstår är reklam och info ovanför fönstern som jag tänker göra som egna mesher så man kan ta bort dom eller själv göra nya texturer till dom.
C4 nu:
![]() |
#238 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Sjuuuuuuuuuuuuuuk snyggt!!! =D
Länge sen jag skrev nått här känns det som, än längre sen jag laddade ner något.. Kanske dags att fixa lite nu :P
![]() |
#239 |
Veteran
|
![]()
Reklamskyltarna blev en egen mesh som heter reklam.im och finns i en container som heter reklam i config. Det är fyra delar, de två långa i mitten är mappade med long1.tga och long2.tga medan de kortare i ändarna är mappade med short1.tga och short2.tga. long-texturerna är 1024x128 och short-dito är 512x128 pixels. Jag har använt förlagor från spårvägsmuséet. Här är det fritt fram att skapa egna texturer och tillföra egna förlagor. Två bilder på en C14 som illustration.
Jag bifogar ett startpaket med psd-filer i rar-format. Bara att packa upp nånstans, sen kan man börja pyssla!
![]() |
#240 |
Veteran
|
![]()
Efter det stora färgsättningsdebaklet är nu vagnarna i Download, även den blekblå C14: