Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-29, 19:45   #31
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Tunnelbanemonitor ???

Wobblat runt lite med Monitorn idag, utan några direkta framgångar, men, det går förmodligen att lösa!? Basen är en mesh som jag vill ha som "non functional MOsignal" med en eller flera texture-groups bland vilka man kan välja linjer, destinationer m.m. Hur man sköter avläsningen av kommande tåg är fortfarande ett mysterium för mig. Jag redovisar vad jag gjort idag så får väl andra tänka ut hur man ev. kan lösa detta:

De två första bilderna är en skiss på hur attachmentpunkterna ligger i meshen (endast framsidan - baksidan (01) är spegelvänd) samt visar de fält man kan göra texturegroups av.

När man försöker göra en MO-signal hoppar genast ett script-Error upp (bild3)

Möjligheten att införa ytterligare skyltning på den övre displayen är öppen för idéer (bild 4 är bara ett exempel)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Monitor.jpg (223.1 KB, 138 visningar)
Filtyp: jpg Monitor2.jpg (177.2 KB, 138 visningar)
Filtyp: jpg Error1.jpg (138.8 KB, 136 visningar)
Filtyp: jpg kamera.jpg (14.8 KB, 135 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:47.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009