![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Hässleholm
Inlägg: 66
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
|
![]()
Har ingen betydelse, både avbockad och bockad. Jag tror SAD-spåren spökar SE-spåren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Hässleholm
Inlägg: 66
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 147
|
![]()
Anledningen till att texturen ser ut som den gör är att jag var tvungen att sänka rälsen en aning för att få samma nivå istället för att höja dom i andra ändan.
Tittar du noga på bilden så ser man att texture är som den skall vara i andra ändan. Det blir ofta sådana här fenomen när man använder terrängdata. Man måste plana ut marktexturen till samma nivå på en bangård eller ett stationsområde för att växlar och i synnerhet korsväxlar skall bli bra. Mvh //GP |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 147
|
![]()
Detta löser nog alla Tracks problem.
SE Wire Track rule. Använd sedan SAD:s spår enligt nedan. Dessa tre spårtyper använder jag helt igenom Södra Stambanan. Har aldrig haft några textur eller andra problem med dessa! Jag tror dom kom med SAD:s rutt Wildau - Altenburg. Mvh // Gert@Malmö |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Hässleholm
Inlägg: 66
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
McDOZ: Tack för tipset, det blev mycket bättre! Man får sätta ut bufferts manuellt, men det är ju inga problem. SE spåren verkar det tyvärr vara nått krångel med...synd...
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Jag tycker det är smidigare med spår utan buffert och sedan som tidigare nämnts bara byta en kort spårsnutt där man faktiskt vill ha en stoppbock, men det är bara jag =)
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 147
|
![]()
Hej Alla. - //
![]() Jag fattar inte att ni inte har testat det själva tidigare. Jag som är helt grön tågsimmare listade ut detta ganska fort när det inte blev bra med de befintliga. Dessutom har jag ju läst här på forumet att många har klagat. SAD har tydligen också anammat problemet genom att inte sätt bockar på spåret med träslipers. Jag instämmer också i Basses synpunkt att det är lätt att montera buffertar i efterhand. MVH // Gert@Malmö |
![]() |
![]() |