![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Att pantografreglagen har många lägen kan väl bero på att man skall kunna reglera tryckkraften uppåt ???
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: May 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 389
|
![]() Citat:
Ett tips kan vara att fråga på Järnvägshistoriskt Forum. Där finns det många som jobbar och har jobbat med D-lok som kan ge ett bra svar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... men ännu fattas signallinan och ev. reglage till pantograf-ormboet. Sedan börjar det mödosamma arbetet att få allt att fungera som jag tänkt men jag har ju gott om tid till hösten ?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-07-15 klockan 17:55. Anledning: signallina och pantohandles |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Supersnyggt LAn, en höjdare när det blir klart ![]() ![]()
__________________
MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Tack bjornl, du har ju din Mallet och jag mina D-lok, så arbetslösa lär vi aldrig bli
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]() Citat:
Det är alltid bra att kunna köra från båda sidorna vid växling. Speciellt i ett lok med två hytter skilda åt av ett maskinrum. Annars kan jag bara bekräfta att fotpedalen är för sandning, och att de två andra sakerna på golvet (6&7?) är fotstöd. Sedan så tycker jag att stolen ser väldigt lyxig ut. Jag tror att vårat lok i Falun endast har en trebent pall att sitta på. ![]() mvh .... Mats
__________________
![]() Senast redigerad av MatsH den 2012-07-15 klockan 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
först måste alla reglage och visare orienteras längs positiva y.axeln eftersom alla attachmentpunkter är orienterade på detta viset.
Reversern (körriktningsomkopplaren är rätt placerad men throttlen måste skruvas rätt. Bild 1 visar hur a.throttle_lever resp, a, reverser_lever är orienterade i hytten. Bild 2 visar hur reverser_lever är orienterad p.s.s. Helt OK! Bild 3 visar hur throttlen placeras efter "Save selected as" från hytten. Inte alls OK! Bild 4 visar hur man flyttar throttle_lever och a.throttle_lever till origo. Bild 5.6 visar hur man tar bort a.throttle_lever och vrider throttle_lever rätt. Bild 7 visar resultatet klart för export som throttle_lever.im Detta får man genomlida med alla femtioelva switchar, levers och needles, så det tar lite tid. Hoppas nån kan lära sig detta innan jag storknar och ger upp ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-07-16 klockan 21:46. |
![]() |
![]() |