![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
hejsan, har köpt 2010 och 2012 an har inte fått dem än utan kommer nog i min låda i morgon eller över morgon, min fråga är när jag sen instalerar dem kommer jag då behöva starta 12 för att komma åt tågen som följer med där och de olika banorna ? eller är det så fint ordnat att allt blir inbakat så när jag startar det ena eller andra så är allt ihopbakat så att säga ? så allt finns med ovasett om jag startar 10 el 12 ? antar att jag börjar med att instalera 10 och sen 12 ?
Mvh en nygammal trainz användare Hade 06 en gån i tiden, men den skivan har dessvärre komit bort i flytten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Skulle föreslå att du installerar TS2010 först och att du installerar båda som "stand-alone" så du får två separata miljöer. Nackdelen blir att du får två Trainz att underhålla och en sak du installerar i TS12 finns inte automatiskt i TS2010. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Senast redigerad av Chronos88 den 2012-09-03 klockan 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]() Citat:
2010 och 2012 är separata spel med separata installationer och de delar inga data. 2012 är alltså ingen uppdatering till 2010 (men det finns patchar till 2010 som ger en del av 2012:s funktionalitet, speciellt multiplayer). Det går för det mesta att flytta över saker från 2010 till 2012, men inte alltid i andra riktningen, men det får man alltså göra manuellt. En skillnad mellan 2012 och 2010 är att fler äldre saker inte fungerar i 2012 (även om det ibland går att editera objektens konfigurationer så att det fungerar, men det är ett huvudsakligen manuellt jobb). Jag har inte haft några problem med att låta spelen patcha sig automatiskt. Andra verkar ha haft det, att döma av vad som finns att läsa på Aurans forum. Du får väl prova. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Ja då har 2010an kommit :P Dock ser jag att många fina vangnar och lok "svenska" ej passar till 10an
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Tänkte på dessa, men fick de ej att funka
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Vet inte hur det gick till... Men jag fick in dina fina vangnar ^^ Men när jag ladda hem filen direkt från detta furum gick det ej.. Sen klicka jag på download från själva Ds och då funka det :P så nu får jag alla dina vangnar att funka.. Lägger in dem en efter en och det funkar , vet ej riktigt vad jag gjorde haha, Men grymt va snygga dem är :P, Du har dem ej med bruna färgen med ? Mvh C
Senast redigerad av Chronos88 den 2012-09-05 klockan 21:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Nån som vet hur jag hittar Sjs Da Da Da 3 lok på Ds ? har försökt med alla möjliga sök ord
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() Sen ett litet tips, man ska inte stirra sej blind på vers. nummret som står på div. objekt i downloads, t.ex så borde det mesta som jag har laddat upp på senare tid med vers. 2.4 fungera även i nyare versioner av spelet oxå. Det är bara att testa om inte annat. Menar du det 3-delade Da-loket (Dm3)?? I så fall har jag ett sådant oxå (+ Dm2) som sitter fast i sirap, men bara jag får loss det, så kommer det oxå att dyka upp, och funka i nyare vers. av spelet ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Måste försöka lära mig att inte gapa till för fort här ^^ Vet inte riktigt vad jag gör men har nu lyckas få det mesta att funka även från barnbyggarnas sida Ang vangnar samt lok ^^ Lär mig väl med tiden hur detta funkar ^^ Vet soms agt inte riktigt vad jag gör men helt plötsligt får jag det att funka. mkt konstigt ^^ Kämpar fortfranade med att få själva motor delen på X 2000 Delen att funka, Men det löser sig väl med det ^^ |
|
![]() |
![]() |