![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Eftersom det kan vara problem att få äldre material att fungera i Trainz 2012, och folk tenderar att ställa frågor och kommentarer ang. det i screenshots tråden (och alla möjliga andra trådar), så föreslår jag att vi använder den här tråden till det i fortsättningen, OCH ANVÄNDER screenshots-tråden till vad den är avsedd för, nämligen att VISA BILDER, och BARA KOMMENTERA bilderna
![]()
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Crille40 skrev: Hawk... Det mesta fungerar i TS12 efter pillande i Config.
Första frågan var ju Config-filen. Varför måste man pilla på den? Det är ju inte meningen att pilla, Hur ska de som första gången kunna spela då? ![]()
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-10-10 klockan 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Man behöver inte pilla på någonting alls, när man startar och använder spelet första gången. Allt som finns inbyggt i spelet fungerar givetvis på en gång. Det är först när man installerar saker SOM INTE ÄR GJORDA FÖR DEN HÄR VERSIONEN AV TRAINZ som man kan få problem. Det är ungefär som att montera (gämför med installera) stötdämpare på en Volvo personbil, man måste använda stötdämpare till en ny Volvo på en ny Volvo, man kan inte montera från en gammal Volvo Amazon, bara för att det heter Volvo, dom passar helt enkelt inte till den nya konstruktionen. Samma sak med objekt till Trainz, allt gammalt som är skapat med gammla tekniker å metoder, passar och fungerar inte alltid ihop med ny teknik, å nya funktioner, inte så svårt att räkna ut egentligen. MEN det mesta av allt äldre material går att få att fungera ändå, och det är då man kan bli tvungen att "pilla" i configfiler, mm. Och defakto så är det mycket mer äldre material som funkar i TS2012 direkt utan pill, än vad det är som inte gör det.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2008
|
![]()
Hej allihop!
Vad bra med en tråd om detta ämne, så jag tar och pressar in lite om detta här... Hade lite problem med en hel del lok och motorvagnar tidigare till TS2012, (öhh, vad ovanlig), och har nu fixat nästan allt själv på alla möjliga och omöjliga sätt! Sedan hade jag i stort sett bara X1x-tågen och IORE-loken kvar, (förutom vissa vagnar också), men med hjälp av sökfunktionen här på forumet så löste sig åtminstone problemet med X1x-vagnarna. Tackar för den hjälpen. Nu kvarstår IORE-lokens fel, boggierna. Kollade givetvis sök där med, men ingen vad kunde se kunde fixa det då. Undrar nu om någon har klurat ut hur man ska komma förbi det problemet? Vill passa på att säga att tack vare detta forum för all hjälp, tips, roliga kommentarer, och otroligt fina nedladdningsbara alster m.m. så hade inte jag hållit på med Trainz så pass mycket som man gör idag. Tack till er alla! Hälsningar
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Mazter, har du även fått strömavtagaren att funka på RC-loken???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Det finns en guide längst ner på sidan, som förklarar hur man använder programet. Det kan användas till att avhjälpa fler problem som är relaterat till det här ämnet. Men jag har varit snäll, och fixat boggierna till Iore-loken redan, och dom finns i cdp-filen nedan ![]() Låt dom bara skriva över orginalen. ----------------------------------------------- crille40: Vad får du för felmeddelande på strömavtagaren???
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2012-10-12 klockan 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Medlem
Reg.datum: Mar 2008
|
![]() Citat:
Citat:
mazter_20121012_0001,1.jpg Som synes gör dem det. Trevlig helg på er...
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Ekan.
Jag bifogar 2 bilder, Den ena visar Phantographens varning, den andra visar delar av alla error man får om man går in och uppdaterar config för RC. // Christer |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Hur fixade du boggierna till IORE förresten, jag hittar ingen inställning: "Strip textures"
Men tack i alla fall CDP´n fixade problemet. // Christer |
![]() |
![]() |