![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]()
Ord räcker ännu en gång inte till för att beskriva hur otroligt bra det blir och är! Fantastiskt!
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
"Snurr-reglaget" i höge hörn på förarbordet, är det till för att bestämma hastigheten? Vet att ett sådant reglage finns i de amerikanska AEM-7 loken som är baserade på Rc. Om så, kommer detta reglage få sin rätta funktion här i Trainz?
Förövrigt, jätte bra jobbat Lennart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Det är en så kallad hastighetsreferens. En simpel farthållare som bryter motorspänningen när den valda hastigheten är uppnådd. Den kan INTE bromsa tåget.
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... det mesta rullar på. Ett problem är att CW-loket har ett eget skript som inte alltid samarbetar med Svenolovs Ms-skript så vi får se hur mycket som går att implementera
![]() Fortsatt inredning av hytten fortgår. Jag laddar upp en hög bilder som ni kan studera. Förutom hyttmeshen finns 28 mesher för alla reglage och visare: Bild 1: Säkringsskåp och torkarventiler är monterade liksom lite "pappersexercis" på manöverbordet. Bild 2+3: Här hamnar man när man äntrar hytten. Här kan man "lattja med dörren, fönstret och bisittarstolan tills man tröttnar och trycker Å... Bild 4+5: ... då hamnar man i nästa översiktsvy. Här kan man "fiddla" med förarstolen men glöm inte att ställa den i "kör"-läge innan du trycker Å ... Bild 6: ... äntligen hamnar i förarstolen där du kan fälla upp önskad pantografkonfiguration, lägga om körriktningsomkopplaren, lossa bromsen m.m. och sen är det "bar å åk". Ett ytterligare Å-tryck ... Bild 7+8: ... tar dig ett slags framstupa sidläge där du kan manövrera lokbromsen och sidofönstret. Vidare tryck på Å tar dig runt till de "outsideviews" som loket har. För CW-lokets del är det: 1. Hang out, vä fram 2. Hang out, hö fram 4. Hang out, vä bak 5. Hang out, hö bak 6-9. Olika positioner utanför loket
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Jag är inte lokförare så jag ska inte säga säkert, men jag tror inte att kvitteringslampan har något med hastighetsreferensen att göra. Kvitteringslampan har en helt annan placering, långt från hastighetsreferensen, i Rc6.
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Kvitteringslampan är till säkerhetsgreppet :-)
|
![]() |
![]() |