| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2002 
				Ort: ,Drammen  , Norway. 
				
				
					Inlägg: 697
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nei det er en egen rute. 
		
		
		
			Togavsporing. 
				__________________ 
		
		
		
		
	MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Apr 2006 
				Ort: Lillestrøm, Norge 
				
				
					Inlägg: 335
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2002 
				Ort: ,Drammen  , Norway. 
				
				
					Inlägg: 697
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hei alle har en dårlig nyhet. 
		
		
		
		
		
		
			Jeg kommer til å legge ned byggingen av Flåmsbanene da det er umulig å følge lanskapet med Stigning/fall av sporene. Fra Myrdal og ned til stedet hvor sporet krysser elven ligger jeg fremdeles ca. 100m for høyt. Så det er alt for bratt på Flåmsbanen for MSTS. ![]()  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Veteran 
			
			
			
			Reg.datum: Jul 2008 
				Ort: Fagersta 
				
				
					Inlägg: 5 542
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Synd! Det hade varit kul att köra där!  
		
		
		
		
		
		
			 
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2006 
				
				
				
					Inlägg: 1 055
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Leit å høre Jan ..
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hei Jan! 
		
		
		
		
		
		
			Spennende å høre om Flåmsbana-prosjektet ditt! Det er mulig jeg misforstår, men er problemet at du ikke får lagt sporet bratt nok? I såfall trur jeg jeg har en løsning: Legg sporbiten i RE, velg "roteringsverktøyet", senk skinnebiten til maksimal helning. Trykk "T" (snu skinnebiten). Skinnebiten kan nå senkes ytterligere. Dette kan gjentas mange ganger (kan i teorien legge loddrett spor), men for ditt bruk skulle det holde med en gang. Normal maksimalt fall (3,0) tilsvarer ca. 50 promille, og Flåmsbana har som kjent et fall på 55 promille. Send meg en mail om du trenger en bedre forklaring. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Mvh HAIr  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Mar 2002 
				Ort: Trollhättan 
				
				
					Inlägg: 9 861
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hej Hai! 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	Aha på det viset!   Jag lyckades få upp sammanlagt 6000 i lev. Har aldrig gjort det förr. Toppen! Hoppas att Jan kommer att fortsätta med bygget. Hoppas bara Jan inte har slängt rutten.
		 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |