![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... som Svenolov påpekat är viktig!!!
Jag är nu uppe i ett 60-tal assets enbart för vänstermontage på spårmittsavstånd 2.75 cm. Jag har försökt hålla en viss namngivningssystematik. Allt är Trackside och namnen börjar med "STL 3.1 ..." men sedan har jag försökt hålla ett visst systen!? Det skall ju skapas högervarianter också (summa 120), sen finns ju även spårmittsavståndet 3.35 m (summa 240) och skall vi ha (gamla) 2.50 m också så blir det (summa 360) Eftersom Trainz sorterar alfabetiskt bör väl namnen vara ung. så här (för att hitta): STL 3.1 x.xx S namn där x.xx är spårmittsavstånd, S är sida R ellr V och namn så tydligt det går! Bra om nån har synp. på detta! ex. STL 3.1 3.35 R U sign blue numbered platroof skulle då vara en: "numrerbar blå U-tavla monterad i platformstaket på avståndet 3.35 m från spårmitt på höger sida och 3.1-kompatibel" Usch ja - vi får sova på saken!